Hej, har inte fattat hur jag gör "quote" så jag kör med gamla herderliga copy/paste istället
Frågor:

Låter det inte lite med 2 msk av "proteindelen" (de har genomgående detta mått oavsett fisk, kyckling eller kött).

Våra pojkar är ju ungefär lika gamla och jag ger nog Erik ca ett par matskedar så det stämmer nog.

I receptet på t ex köttfärsröran skall man ju ha i margarin/olja - skall man alltså ha ytterliggare matfett i innan man serverar plutten?

Japp, men istället för att lägga i ytterligare i köttfärsen/fisken/kycklingen så blandar jag potatisen/riset med oliv- eller rapsolja. Dessutom gör jag sås till med mycket extra fett i. Småttingarna behöver en hel del extra fett fick jag iallafall lära mig på BVC...

Brukar ni blanda potatis, fisk/kött och grönsakspurén eller ge barnet alla delar varförsig på tallriken?

Tja, vi lägger upp det i högar från början (jag fryser in var sak för sig så att jag kan variera maten lite mer), men en bit in på måltiden brukar det vara rätt blandat på tallriken...åtminstonde när jag matar.
// Wicky
Mamma till Erik, f?dd den 17 augusti 2004.