Oj då Indra vad tråkigt
Men du, en gång ingen gång!!!
Tor har faktiskt vaknat några gånger runt typ 23 tiden och skrikit som en stucken gris. Om han inte lugnat ner sig på 1 ramsa och jag varit inne och kollat läget utan att han lugnat sig av solfjäder som jag tycker varit acceptabelt. Så har jag faktiskt gett honom en alvedon. Utan att egentligen veta vad problemet är. 8)
Jag har resonerat som så att han får en alvedon för att sova vidare. På morgonen tar jag itu med problemet igen om det då kvarstår. (innan har jag ju självklart försäkrat mig om feber och andra STORA fel så klart

) När 20 min gått så har han faktiskt somnat. Då brukar jag ge en bekräftelse ramsa. När jag anser att vi har små fnurror, så minikurar faktiskt inte jag. Jag "bekräftelse ramsar"!
Tor är så himla gyllig för om det är riktigt jobbigt (typ tänder) och jag skall ge honom en alvedon, så ligger han med stjärten i vädret och man kan bara föra in handen under blöjan och peta in alvedonen. Sen lägger han sig ner och snyftar en stund men det märks att han vet att alvedonet fungerar och 20 min senare så somnar han
-----------------------------------------------------------------------------
Numera så klättrar Tor upp för trappen själv här hemma. Han tar alla 20 trappsteg på under 30 sekunder och som den mamma jag är så får han ju då snällt lära sig att "backa" ner för hela trappen också. Inte lika roligt hälsar Tor, men skall man få nöjet att krypa upp så får man väl lov att backa då
7 tänder har han, maten är toppen och ALLT går ner. Bah, mattrasslare... [-X :^o
Så kan man ha en mattrasslare som Tor var/är och ändå äta som en häst och ÄLSKA allt! så kan även den kinkigaste jag LOOOOOVAR! Men jobbet dit är inte lätt kan jag lova.
Han kan numera gå ner för sängen, soffan osv själv. Klättrar nästan ur spjälsäng och badkar. Går utmed alla möbler och kan stå korta stunder utan att hålla i sig.
Pincettgreppet är på G och snart fulländat.
Banan och blåbär är mindre gott men kikärtor MÅSTE man ha VARJE måltid!!
Nya ljud har vi också, numera kan man ju faktiskt göra ljud på inandningen.
Vi var och sov på hotel i helgen och det gick faktiskt bra!. Han sov i sin resesäng med ett svart skynke över som jag hängde dit när han somnat så farfar kunde titta på TV i samma rum. Han vaknade visserligen vid 06 och jag såg huvudet sticka upp en aning och han frågade.... Jag svarade med en ramsa och han la sig platt fall och somnade om. 8)
Hade med en påse med lite leksaker. Tor såg denna och skulle ABSOLUT ha ensamlek i hotelrummet så visst. Klart killen skall ha ensamlek!! 8)
---------------------------------------
Våra bästa skratt tips...
Kuddkrig i sängen när man slänger kuddar på honom! Rulla honom runt runt i sängen. Hoppa i sängen! Flyga med pappa gärna över mamma som hotar med en puss! Bygga upp förväntningar, super skoj. Luras, ännu mera skoj! Jaga och bli jagad. Prutta armhålan!
Viktigast av allt, inte ge dig! Skratt skall man ha och om du inte ger dig så kommer han fatta!
Tjolla hopp, nu skall jag på kurs och då mina vänner kommer jag inte att nöja mig med SM råd utan då hoppas jag kunna ge ett och annat "kurråd" också.