hur får man det att lukta riktigt gott hemma??

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

obs: varning för dammsugarkulorna man kan köpa. Det luktar bara dammsugare OCH syntetisk parfym. Blä!
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
jennymaria

Inlägg av jennymaria »

Min näsa är känslig, trots att jag inte är gravid, så jag ska nog använda en del av tipsen i den här tråden. Men ärligt talat har det börjat lukta mycket fräschare hemma hos oss sen vi började med städhjälp. Det ger effekt att golven våttorkas och allt dammas varannan vecka.... När jag städar själv blir det mest dammsugning och städ av badrum och kök, är lite för lat för allt det andra :oops:

Ett litet tips har jag också, som jag i och för sig inte har testat själv. Om du gillar doften av kanelbullar, men inte vill äta dem räcker det att lägga kanel på en plåt och sätta in den i ugnen.

Sen skulle jag inte använda luftrenarsprejen. I undersökningar visar det sig att barn som växer upp i hem där sådan används lättare blir allergiska. De andra tipsen du har fått är nog bättre för hela familjen.
En solstråle okt-05
En älskad lillebror 08-07-14
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jennymaria skrev:Min näsa är känslig, trots att jag inte är gravid, så jag ska nog använda en del av tipsen i den här tråden. Men ärligt talat har det börjat lukta mycket fräschare hemma hos oss sen vi började med städhjälp. Det ger effekt att golven våttorkas och allt dammas varannan vecka.... När jag städar själv blir det mest dammsugning och städ av badrum och kök, är lite för lat för allt det andra :oops:
Jag säger det igen - vatten, såpa, torka golven - mmm... :heart: Det räcker SÅ långt!

:wink:

/Fjällmor
Hege

Inlägg av Hege »

Tja, då jag var liten lärde min mamma mig at vissa gasar kan man brinna upp.

Gaser från tarmen till ex.

Hon tände en tändsticka och förde rundt i rummet för att få bort bajslukten på toan. Så nu har jag alltid ett värmeljus stående tänd därinne är vi har gäster (på brandsäkert ställe, i brandsäker glasskål), så besväras man inte av DET iallafall.
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Vet ni???

Jag skulle vara ensam hemma i går kväll. Hela huset för mig själv! Gick hem tidigare från jobbet för att få tillfälle att njuta riktigt ordentligt... skulle bara sitta och snaska på en påse chips och läsa ut min bok.

Vad hände? Jag tvättade hela familjens täcken + vädrade + skurade. Tyckte plötsligt att hela huset var unket!!! :shock: Sen när jag skulle krypa till kojs så var täckena blöta och huset urkylt pga. ett intensivt korsdrag!!! Fick rota fram filtar... Det kan aldrig vara nyttigt att läsa länkar om städning!!! :lol: :lol: :lol:

Eller så var det precis det som kvalsterna behövde?! :roll: :?:

Jag hoppas iallafall att det inte är ett tecken på att jag är gravid! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Tintin

Inlägg av Tintin »

Hej!

Har kommit på ett bra lukta-gott-hemma-trick. Jag älskar doften av nytvättat, och sist jag bytte dammsugarpåse började jag med att suga upp lite tvättmedel i den nya rena påsen. Så nu luktar det nytvättat så fort vi dammsuger här hemma! :thumbsup:

/Tintin
Mamma till storasyster Gullefjun -98 och lillebror Gullefjun -01
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"