Hejhej!
Jag har inte gjort riktigt som man "ska" med nattmålet. Jag matar när hon vaknar. Det brukar vara kl. fyra eller halv fem. Jag tänkte att om hon skulle få för sig att sova över det så vet jag ju inte det om jag väcker henne. :-k
Men om det aldrig händer blir det väl en annan femma, då får jag väl börja vagna. Men jag lider av lite tvivel om hon verkligen står sig på mjölken. Sover hon inte självmant längre så väntar jag tills vi har introducerat lite mat så jag vet att hon är mätt, innan jag börjar vagna bort något mål. Jag är ändå pigg som en mört ju, behöver bara amma en gång per natt. Med Karl kunde det vara 5 ggr. Stackars Karl.
Igår väckte jag Liv så hon sov lite mindre på dagen, och då sov hon till 7.30. \:D/ Hoppas det håller i sig. Jag märker att hon blir störd om vi går omkring eller låter på morgonkvisten, fast i morse så gnölade hon bara, vaknade inte helt.
mo:
Bvc verkar ju vara ett lotteri, vem man råkar ha att göra med. En del är bra, en del inte. Om dom inte har något vettigt råd att komma med så kan man ju fråga någon annanstans.

Eller fråga en annan bvc-sköterska om det finns någon. Deras personlíga åsikter styr nog en hel del.
Min bvc-sköterska jag har nu är helt ok, fast hon tror att barn måste vara på dagis för att må bra. Men jag orkar inte diskutera det, jag säger bara jaha, eller något intetsägande.

Jag brukar säga att Karl går på öppis, och så ser jag nöjd ut, så nöjer hon sig.
Jag vet inte vad hon tycker om A.W., det har jag inte tagit upp, men hon gillade iallafall att Liv sover på natten, det tyckte hon var kanon. Hon tyckte Liv såg verkligt välmående ut.
Jag går dit mest för att det är kul att väga och mäta. Vi har ju inga särskilda problem. Vaccinationerna och läkarundersökningarna vill vi ju också ha.
JH:
Buffningen funkar fint om Liv bara gnölar lite, har lite svårt att komma till ro. Hon är ju liten så jag liksom fjuttar med fingertopparna.

Annars blir det för hårt tycker jag.
Hon brukar inte skrika så mycket men jag har inte provat buffa ihärdigt om hon börjar skrika när jag lagt henne (Då ger jag mer mat, får för mig att det blivit för lite då, fast jag trodde hon var mätt. Kanske bara tok-en varg kanske-

8-[ , men iallfall så brukar hon ligga lugnare om jag lägger henne efter lite mer mat, och då funkar buffningen på en gång. Det är väl lite "fel" det med, men jag tar problemen om det kommer några.

) Så jag vet inte om buffningen funkar menar jag.
En fråga:

Hur ser era "mål" ut? Jag menar hur länge ni ammar/ matar, och när under vakenpassen? Håller ni det inom en timme?