En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
duggan

Inlägg av duggan »

miar70: Då ska vi inte vänta på någon rapport, men jag höjer ett varnandes finger..hehe nää skämtåsida ibland är det skönt med ett lite brejk, så kommer man tillbaka ännu mer motiverad!!! Så njut av sommaren! :heart:

Min veckorapport: När jag ställde mig på vågen imorse kunde man se en vilt dansade indianfigur...eller vänta det var lilla duggan på glädje tåg :lol:
Nåja jag kan stålsera med -2,6 kg denna vecka, vilken hel omvändning va?!

Så gablex jag är fortfarnade på till din utmaning nu v3 av 5 så har jag gått ner 2,9kg av 5 kg, så jag har fortfarande en chans och den tänker jag ta!!!

Ang motion kommande vecka så blir den promenader 6 st a´40 min stycm
1 spinning pass a´45 min.
4 rid pass
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lua

Inlägg av Lua »

Men duggan :shock: :D :thumbsup: :!: Du är ju fenomenal :!: Det måste ju vara veckorekord, med bred marginal. (Förresten har ditt skrivande utvecklats massor sen du började skriva här :wink: )

Fler positiva besked från Norrbotten den här veckan:

Lua har blivit 1,5 kg lättare! Efter förra veckans katastof är jag tillbaka på banan!

Stor kram från Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Men Lua, super bra jobbat!!! :thumbsup: Detta känns väl som en skön revansch från förra veckan!!! Nu är vi på G, eller du är ju nästintill klar :shock:

Tack för berömmet, av mitt skrivande...trotts mina tjocka fingrar som kommer åt fel tangenter ibland :roll:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Va duktiga ni e! \:D/
Jag kommer igen på fredag. Har varit på tre fester senaste veckan, så har inte så stort hopp till såna fantastiska resultat som er andra.

Jaja. Sen är det väl slutkalasat för i år? Borträknat från vår bröllopsdag och min födelsedag och... 8)

Skämt å sido. Jag är på som f*n! Tack för pepp, alla pointsgurus!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

duggan och Lua - vad BRA det går :thumbsup: =D>

Jag hejar för fullt i kulisserna :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh, ni är ju jätteduktiga!! Jag har varit på landet med kasst modem, därav min frånvaro ett tag... Det finns en våg där, men jag vet inte riktigt hur den väger.... :roll: Den är iaf digital, så jag anser att den "räknas"! Och då rapporterar jag -1,5 kg!! \:D/ \:D/ \:D/

Så nu har jag gått ner totalt 10,2 kg! \:D/
Jag har 9,8 kg kvar att gå ner! :mrgreen:

Mitt ansikte har fått en helt annan form - wow, jag har ju kindben! Och hakben!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Päivi skrev: Gablex, förstår ingenting. :shock: Du ÄR ju redan smal. :?:
Äsch, dig lyssnar jag inte på! Du är partisk! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Lillamolntuss

Veckorapport:

Lillamolntuss:
Vägdag: Fredag
Kvar till målvikt -9,8kg
Målvikttidpunkt: Januari
Viktnedgång denna vecka: -1,8 kg
Sammanlagd viktnedgång: 5,2 kg
Start datum: 29/6

1/3 avklarat på 5 veckor! \:D/
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
duggan

Inlägg av duggan »

:thumbsup:
Super bra jobbat lillamolntuss!! Way to go!!!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nu är vi åter i stan och jag var på min första VV-vägning på fyra veckor igår. Hmmm - kan nog konstatera att vågen på landet var en glädjevåg av stora mått, eller så har jag helt enkelt tagit ut svängarna lite för mycket på sista tiden :wink: .

Veckorapporten blir +1,0 kg från förra noteringen (sorry, girls!)
Jag har gått ned 9,2 kg totalt och har 10,8 kg kvar att gå ner.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Får man lov att smyga in i en sådan här väletablerad tråd :?: :D

Har nu slutat amma och sommaren börjar lida mot sitt slut. Alltså dags att ta tag i gravidkilorna. Denna gången är det en rest på ca 7 kg som tom har ökat under sommaren med 2 kg. Så 9 kg :shock: De andra gångerna så har det enbart varit 4-5 kg kvar och dessutom ingen sommar... :wink: Dessutom gick jag upp mindre med denna lille groda. Ja, ja. :D

Jag vet ju hur jag ska göra i alla fall. Har letat fram papprena från 2004 och börjat med det. Hinner inte gå och skriva in mig nu utan får köra här hemma. Tycker VV är ett lysande sätt att få kontroll på sina matvanor och återigen bli påmind om relationerna mellan olika livsmedel. :shock:

Har ni några speciellt tips samt vet ni om stora förändringar som skett på senare tid :?:

Kram alla :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad kul Susanne* :D Eller ja, kul å kul med övervikt vet jag väl inte, men du förstår vad jag menar :wink: Du är så välkommen så!!! Jag vet alltför väl hur konstigt det är med vikten ju fler barn man får... man går inte upp lika mycket, men man har ändå mer att gå ner när barnet är fött :? 8)
Sen 2004 tror jag inte det hänt så speciellt mycket på vv-fronten, utan det är nog "bara" att tuta och köra :D
Själv väntar jag till efter Gastsjön med att sätta igång igen, men glädjande nog visade vågen +-0 i morse när jag smygvägde mig! Jag är glad att jag står still för tillfället :lol:

Vart har ni andra på tråden tagit vägen? Har ni tagit semester hela högen :wink: :lol:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss

Fick man äta hur mycket pasta som helst för 4 points (3 points för fullkornspasta) 2004?

Osams med vågen. Följer programmet slaviskt men det går ändå åt fel håll. *morr* Ger inte upp ändå!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Supersnabb veckorapportering: -1,6 kg! :D
duggan

Inlägg av duggan »

Jag har försökt smyga i buskarna här jag, :oops: jag skulle ju ha gått ner -2,3 kg på dessa två veckor ju...det har endast blivit -0,2 kg på 2 veckor...så jag skäms här lite... :cry:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"