Tips på hur jag ska göra??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Marie

Tips på hur jag ska göra??

Inlägg av Marie »

Har en tjej som blir 11 månader om en vecka som allt fungerar riktigt bra kring. Hon är som en liten solstråle och det kan jag verkligen tacka Anna och detta forum för.

Nu har hon dessvärre börjat att envisas med sin senare lur, hon vill inte sova och vaknar i mitten och är ledsen. Det känns inte heller som om hon är speciellt trött när jag lägger henne så det kanske är dax snart för en schema omläggning, vad tror ni?

Dygnet ser ut så här:
06.30 morgon
07.00 välling
10-12 sova
ca 12.15-12.30 lunch
ca 14.30 mellis
15.30-16.15 sova
17 middag
19.30 sova :sleep:

Har ni några tips, ska jag harva på eller bör jag förändra något?

Tack för att ni finns! :heart:

Marie
Mamma till Tova 22/4-04 och Vilmer 24/1-06
Tova började vi kura när hon var tre månader. Hon sover numera hela nätter, skönt!!!
Vilmer har vi ända från dag ett bara använt verktygen med och han sover precis som han ska, hela nätter!
Love

Inlägg av Love »

Vi hade samma problem men vår dotter och jag tycker det ser ut på ditt schema som hon sover för mycket. Jag hade dragit ner förmiddagsluren till 1,5 timme och ev. även em-luren till endast 20 minuter och istället förlängt natten med 30 minuter. Hon är ju inte 1 år ännu så hon behöver nog fortfarande sova 2 ggr per dag några månader till.

Du känner henne bäst men ovanstående schema med en 1,5-timmes lur samt 20 min. på em. är vad som brukar rekommenderas från det att de är 12 månader. När hon blir 15 månader så kan du ta bort em-luren helt och bara köra en längre middagslur.

Lycka till!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Marie

Inlägg av Marie »

Jag kanske ska testa det. Att få henne att sova längre vet jag inte om det fungerar. Hon vill väldigt gärna vakna vid 06...då ligger hon och kvittrar till 06.30. Brukar ge en pangramsa men hon filijonkar på ändå... Men om vi tar bort lite sovtid kanske det blir bättre!

Tack för tipset!

Marie
Mamma till Tova 22/4-04 och Vilmer 24/1-06
Tova började vi kura när hon var tre månader. Hon sover numera hela nätter, skönt!!!
Vilmer har vi ända från dag ett bara använt verktygen med och han sover precis som han ska, hela nätter!
Love

Inlägg av Love »

Du behöver ju inte förlänga morgonen om hon är morgonpigg. Lägg henne klockan 19 istället om det fungerar för er med kvällsrutinerna.
:!:
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"