Mormorskackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bibban

Inlägg av Bibban »

Vi mormödrar har förmånen att vara ...just...mormödrar!
Vi kan ge allt och sen när vi inte "tyar" mer så säger vi hej då! Och laddar för nästa gång! Livet som mormor är suveränt!
Mormor
Bibban
hilloholic

Annan mormor

Inlägg av hilloholic »

När man har lååååångt till sina barnbarn får man göra det bästa av situationen. Jag sänder böcker.. i serie så att de längtar till nästa. T.o.m 2 åringen vet att bokpaket kommer från mommo.
Honom pratar jag med i tfn inte helt lätt, ibland får mamma tolka. Han är en riktig norrlänning som biter av sitt jo-svar.
Storbarnen ringer när det hänt något, ibland viskas det i telefonen.. säg inte till någon. Ibland får man säga, om du inte fixar det före... så måste jag berätta för mamma. Då ringde hon... det är fixat...

Vi var uppe och kramade på dem på semestern. En vecka i fjällen med bra väder. Morfar blev knottbiten för första gången i sitt liv... Vad är detta det gör ONT. :twisted:
Han och pappan i huset anlade grönsaksland. Jobbade hela tiden, medans en annan bara njöt av barn.
Storbarnen var hos pappa nere i Stockholmo en vecka.
Kom över och sov hos mormor med föraldrar och minstingen Mormor nyopererad fick frågan orkar du med oss. Jag ringer så fort jag orkar. Operation onsdag, fredag kom dotter och måg och tvååringen. De skulle åka hem på söndag. Jag vill att storbarnen ska komma förbi innan de åker hem. De ville storbarnen oxå, så vi fick en em och en natt tillsammans.
Och nu ska det komma en till i januari.....
Jag får plats med hur många som helst. Vi jar 76 kvadrat, trångt men vi får plats :lol:
Mamma, mormor, lchfare
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

mrs. mormor
Oj va vi mormödrar är dåliga på att skriva, vi MÅSTE skärpa!!!!
Vi är ju så viktiga för de små och de är minst lika viktiga för oss!!!
Kram till er alla!!!!!
mamma till Sophie - 73 och Anna - 74
mormor till Alexander -95, Amanda - 04, Tintin -05
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Har nyss fått veta att jag ska blir farmor för första gången :D :heart: Hoppas allt går bra. Tänk att det är så underbart roligt med barn och barnbarn :thumbsup: Känns lika härligt pirrigt som första gången när jag blev mormor. Ljuv musik :-({|= Ska försöka hålla mig i styr :wink:
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

Mrs. mormor här!

Grattis till att bli farmor. Jag kan ju inte bli farmor så jag får verkligen gratulera dem som kan.
Skall du öppna en farmor tråd här sedan? Fast allla farmödrar kan väl få hänga med här ändock fast de ej har någon tråd.
Ha det så bra.
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Jag tycker ju alla mor- och farmödrar ska finnas på samma tråd :D Barn och barnbarn (i framtiden kanske barnbarnsbarn) är ju orsaken till att tråden finns. Om vi kallas mormor eller farmor är ju bara underordnat :shock: I alla fall är det spännande med varje litet nytt liv O:) :heart: Undrar vad det blir den här gången? :wink:
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
blomman

Inlägg av blomman »

Mormor Eva skrev: Undrar vad det blir den här gången? :wink:
Förhoppningsvis ett barn.... :lol:

Kram till världens bästa mamma!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej alla härliga mor- och farmödrar!

Jag fortsätter att bearbeta Waldemars mormor på att våga sig ut här, men hon tror att det förpliktigar så hemskt. Att man måste gå in hela tiden. Så är det ju inte - däremot vet ju undertecknad att man lätt blir BITEN och har EXTREMT svårt att hålla sig härifrån!!! :D

Jag tar mig friheten att berätta lite om Walles mormor och hennes första barnbarn: Hjalmar. Hjalmar är ett drygt år äldre än Walle, född i december 2005. Han älskar sin mormor. Redan mindre än sex månader gammal skrattade han högt, kvillrande och åt det kiknande hållet bara mormor närmade sig. Vi har det på film, det är underbart! När mormor säger att hon inte fått samma sorts kontakt med Waldemar beror det på just detta skratt och det är ju inte svårt att förstå! :)

Hjalmar har fortsatt att avguda sin mormor. Ett och ett halvt år gammal ser Hjalmar på morgonnyheterna med sin pappalediga far. Margot Wallström dyker upp i rutan. Hjalmar reser sig upp, går fram till tvn med ett koncentrerat uttryck i ansiktet. Han ser förvånad på sin pappa, pekar på tvn och frågar: "Mommo???"

Jag var och hälsade på för några veckor sedan, lite oplanerat. Jag ringer på ringklockan. Hjalmar tittar upp och ser förvånad ut. "Mommo???" Besvikelsen var stor när det bara var moster Åsa (om inte "Lallen" (Walle) är med är det ingen idé att ens försöka!)

Sist mormor var på besök blev Hjalmar förvarnad. "Idag kommer mormor". Killen blir helt exalterad och springer in på sitt rum. Där står han och hoppar och vet inte vad han skall göra av sin glädje! När mormor sedan kommer finns det ingen lyckligare unge i hela världen.

Walle, mitt eget lilla charmtroll, föredrar mormors hund, om han måste välja. Hunden väljer han nog även framför sin egen mor, men det är en underbar hund, så det kan jag ta. Och relationen med mormor börjar arta sig mer och mer.

Kramar!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Härligt, härligt. :heart: Pratade med sonhustrun idag. Överlycklig över att ha sett 44 mm sprattlande bebis på ultraljud :P Hoppas allt går bra till beräknad förlossning 1:a april :lol: :roll: Visst är det roligt med barnbarn :heart: :heart:
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

mrs.mormor här!!!

Äntligen!!!!! efter flera veckors längtan skall jag får träffa alla mina små, och stora barn i helgen. Amanda fyller hela 3 år och då måste ju mormor vara med, var skall sleven vara om inte i grytan???!!!
Amanda skall få en skrållan - docka det tror mamman och jag kommer att passa henne perfekt. Jag har mycket stick och virkmönster så om dockan utfaller till belåtenhet så vet jag vad jag har att göra alla mörka vinterkvällar framöver.
Ha det så bra alla mor - farmödrar!!!!
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

mrs.mormor! Hoppas du får ett riktigt lyckobesök :heart: :P :heart: :P :heart: :P Har du tänkt på att fördelen med att bli så här gammal är att man får skrattrynkor över hela kroppen :lol: :lol: :wink:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

mrs.mormor skrev:Jag har mycket stick och virkmönster så om dockan utfaller till belåtenhet så vet jag vad jag har att göra alla mörka vinterkvällar framöver.
Jag vet vad du ska göra :!:
Sticka en varm höst och/eller vintertröja till Tintin ju :wink: :heart:
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

mrs.mormor här

Oj då!!!!!! Så tokigt det blev!!!!
Tänk om jag kunde få ändan ur vagnen och sticka tröjor till Tintin och Amanda samt till deras skrållan - dockor också. (Tintin får en sån docka till jul) Jag har lovat Tintin en tröja först så så får det bli.- Alexander är det väl ingen ide att försöka sticka till, snart tolvåring duger väl antagligen inte det mormor kan tycka är snyggt.
I vilket fall verkar jag inte ha fritidsproblem under hösten
Kram till er alla från ett soligt Gagnef i hjärtat av Sverige och vid Dalälvarnas förening.
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Eftersom jag inte lyckas få hit Waldemars mormor (jag FÖRSÖKER VERKLIGEN!!! :) ) får jag ta hennes plats lite och berätta att hon skall bli trippelmormor! Min syster skall få nummer två, vilket hon just nu inte alls vill, eftersom hon mår så dåligt att hon bara vill dö... :?

Hjalmar skall få ett litet syskon. Vilket han naturligtvis inte alls förstår. Frågar man honom nu vad som finns i mammas mage får man svaret: "Smöjgåss". Vilket kanske iofs är sant! :)

I april är det dags. Den 28e, säger de. Vilket kan bli en födelsedagspresent till mig! Jag ser vansinnigt mycket fram emot att bli dubbelmoster! När jag skulle bli moster första gången var det inte särskilt speciellt, men det berodde nog på att jag fick mf i samma veva och kände mig väl lite avundsjuk, även om jag inte ville sätta fingret på det förrän efteråt. Nu är det OTROLIGT mycket roligare!

Det är väldigt spännande att tänka sig in i situationen när vi skall träffa den lilla/lille för första gången. Då är min Waldemar nästan ett år och fyra månader! Då kan han och Hjalmar verkligen leka med varandra! Så roligt!

Så är det. Fler liv kommer till världen. Mormor sitter och funderar på om hon skall virka en ny filt till den nya, men det finns gott om tid för filttillverkning. Just nu skall illamåendet gå över och den blivande modern skall kunna börja se fram emot det stora! Och hennes hjälpsamma storasyster har lovat hjälpa henne med schema, nätter och rutiner! :lol:

Kramar // Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Jamen ÅsaB självklart ska din mamma hit. :D Inga förpliktelser - bara nöje. :P Jag ska snart själv bli trippelmormor/farmor, utöver 3 bonusbarnbarn. Roligt att få riktigt gotta sig i mormorskapet. :P :heart: Jag har tyvärr inte mina på samma ort, men längtar desto mer :?: Egentligen är det nog inte så utan det handlar om favören att få vara mormor eller farmor och bara njuta :heart: :heart: :heart: Det där med födelsedagspresenter och julkappar har fått en ny dimension t.ex. :santa: Ser fram emot att hon vågar sig hit :!: :P :!: Det förpliktigar inte - bara å sörpla i sig :P :P :P Hälsa henne från mig :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"