Ledsen vid läggningarna..

Skriv svar
indra

Ledsen vid läggningarna..

Inlägg av indra »

Min son har börjat att krångla vid lurarna :? . Gråter när vi lagt ner honom i sängen o i bland även när vi precis skall lägga ner honom. Har tagit tag i skrattet till godnattet mera nu, gråter lite mindre nu än förrut (ca 3min. idag), är ej så van med detta, eftersom han ej har krånglat så här mycket förrut, vill att han skall vara lika glad som förrut o ligga o småprata innan han sommnar.. Har gjort så här att vi har haft skrattet till godnattet i hans rum o sen släckt o ut med ramsan,skall nu köra med skrattet utanför rummet o sen raskt bära in honom till sängen i mörkt rum ( som man skall göra), han ställer sig upp på alla fyra innan jag har lämmnat rummet, så det borde ju bli bättre med mörkt rum eller vad tror ni? Han har tre tänder på gång nu o är förkyld oxå. Sen funderar jag på att ändra till en lur, han vill alltid sova mer än 1,5 tim. på långluren, o sen kanske ta en 5 eller 20 min. på em., han rör sig mycket nu, kryper o går längst med soffan m.m, så det känns som han behöver lite extra sömn. Behöver lite stöd från er :wink: .
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej indra.

Sådana här "perioder" kan komma och gå - Gud vet vad som pågår i de små liven - de utvecklas ju så mycket ständigt. Det vi som föräldrar och överlevnadsgaranter kan göra, är att hålla oss till rutinerna som skänker alla trygghet och när det fnurrar till lite se till att hålla dem ännu mer strikt.

Bra idé att lägga skrattet till gonattet utanför rummet. Ta dig rejält med tid för att få till det. Se också till att han skrattar ända in till sängen. Gör sedan ett snabbt avslut (dock ej krystat) med att t.ex säga gonatt till nallen eller vad det nu kan vara. LÄgg tillrätta distinkt, under tystnad och "hör" inte ev. gnäll. Vänd på klacken och ut med en glad och hurtig ramsa.

Tänk på att skratta inför daglurarna också. Att ändra till en lur gör du först när det strulat åtminstine en vecka - dock inte med gråt kanske - men med långa insomningstider, uppvak i skarvarna, för tidiga uppvak och/eller när det vaknas tidigt på morgonen. Det är oftast bättre att hålla fast vid det gamla schemat lte för länge än att byta till ett nytt för tidigt.

Att mörklägga även inför daglurarna vet jag har funkat för många.

Hoppas att jag kunnat ge lite input. Hör av dig om du har fler frågor.

/Åsa
indra

Inlägg av indra »

Tack Åsa för ditt snabba svar, kör på med mitt vanliga schema lite till o så lägger vi lite extra på skrattet :lol:. Nu kan jag sova gott i natt :sleep: ...
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
indra

Inlägg av indra »

Vi gjorde skrattet till godnattet utanför hans sovrum o sen snabbt in i mörkt rum, la tillrätta o ut med ramsan. Han blev nog lite paff, för han gnydde till bara en gång sen var det tyst :thumbsup: ,underbart. Dagsluren funka bra oxå. :D :D :D
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Se där. :wink:
Bra jobbat :!:

/Åsa
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"