Kram Åse
Följ med en bit på vägen
Ja, vilken jäkla pärs - som pågått så länge! Vill bara säga att jag tror barnen klarar det som händer finfint, för ni verkar lösa alla problem så väl under resans gång. Och TACK igen för att vi får följa med på vägen, du skriver verkligen vackert och levande - även vi som läser blir erfarenheter rikare och det väcker - som du märker - många tankar och känslor. Hoppas att allt snart ska kännas mycket lättare för er
Kram Åse
Kram Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Jösses vännen du slår ju nästan min andra graviditet måste jag säga. Jag hade i alla fall en pigg make. Så skönt för er att ni är hemma nu och nu måste det väl ändå vara lugnt ett tag.
Massor av kramar (och du vet hur du når mig om det är nåt?)
Massor av kramar (och du vet hur du når mig om det är nåt?)
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
OJ, oj Nancy vilken resa
Tor föddes ju med pannan och hakan intryckt och jag kallade honom för en Egyptisk konung med sitt avlånga huvud. Han kunde ju inte heller sluta tätt runt bröstet vid amningen då hakan var intryckt, men BVC läkaren sa att både huvud och käke skulle vara till "normalläge" vid ca. 3 mån ålder.
Och det var det, PÅ DAGEN! Så oroa dig inte för detta det återgår till sitt normala inom 3 mån.
Nu skall jag svara dig i din andra tråd. Tack snälla för att jag fick deltaga på din jobbiga resa och tack och lov blev ju Lucine helt perfekt.
Tor föddes ju med pannan och hakan intryckt och jag kallade honom för en Egyptisk konung med sitt avlånga huvud. Han kunde ju inte heller sluta tätt runt bröstet vid amningen då hakan var intryckt, men BVC läkaren sa att både huvud och käke skulle vara till "normalläge" vid ca. 3 mån ålder.
Och det var det, PÅ DAGEN! Så oroa dig inte för detta det återgår till sitt normala inom 3 mån.
Nu skall jag svara dig i din andra tråd. Tack snälla för att jag fick deltaga på din jobbiga resa och tack och lov blev ju Lucine helt perfekt.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
-
Nancy
-
Nancy
Hade nån slags ambitiös idé om att skriva personliga hälsningar till alla som gjort så fina inlägg. Fick veta via Päivi att det fanns så mycket fint att läsa och sen har ni ju fortsatt skriva och stötta efter vår hemkomst.
Man kan väl säga att Lucines mor inte varit direkt usel på att göra reklam för sin dotters ankomst till världen
Precis som Mia skrev; en tråd där ni verkligen följt oss hela vägen via positivt graviditetstest, oro för missfall, diverse ultraljud, oro för prematurfödsel, höggravida äventyr i stentrappor, totalspinn i vårdkarusell, nedräkning inför Mölndalsäventyret och alla ingredienser i dess kölvatten.
Just alla extra ingredienser i vår tillvaro gör dock att jag får lägga ned min fåfänga idé. Ni vet nog ändå hur glada ni gjort oss
Mitt, makens, Leias och Lucines allra varmaste tack till er alla 

Man kan väl säga att Lucines mor inte varit direkt usel på att göra reklam för sin dotters ankomst till världen
Just alla extra ingredienser i vår tillvaro gör dock att jag får lägga ned min fåfänga idé. Ni vet nog ändå hur glada ni gjort oss
Jösses Amalia vilket äventyr! Massor av kramar till er tappra föräldrar och till de små rara töserna.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Med tårar i ögonen läste jag det som hänt, men inne i hjärtat ser jag också det komiska i det hela, och anar att ni så småningom kommer kunna skratta ganska gott åt eländet...
Stort och varmt grattis till er för den lilla söta älvungen
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Kantarella
-
Nancy
Tack för vackra hälsningar
Jannika: Tack för förståelsen
SusanD: Tack kära du
anna: Tack
Kantarella: Tack för dina kramar
Jenna: Tack
Uppdatering: På måndag kommer mormor för att vara med Leia medans jag, maken och Lucine åker till ortopeden. Håll tummarna är ni snälla för att jag får klartecken att stödja på foten. Känns som om den läkt fint så jag har gott hopp.
Maken är fortfarande trött stundtals och har ibland mycket ont.Jag tycker ändå att det går åt rätt håll.
Vi får hjälp från hemtjänst 1,5 tim varje dag med tvätt, disk och städ. Nästan varje dag har vi också besök av någon släkting och då prioriterar vi Leia i första hand.
Lucine hade i veckan gått upp till 3160 gram
Stor och varm kram från Nancy och med hälsningar från maken
Lilla stora tjejen Lucine då!
Lussebullen var väl ett utmärkt smeknamn! Nella går bla under smeknamnen Rulltårtan (ännu en koppling mellan L o N
), Snälla Nella, Nella Rondella, Nella Slangbella, Nella Rävfälla (samtliga Janders påhitt).
Hoppas med er att du sfår stödja på foten äntligen.
Kram Jannika
Hoppas med er att du sfår stödja på foten äntligen.
Kram Jannika
Hej Nancy!
Tänkte kasta mig in en kortis och bidra lite med mina erfarenheter.
Vill börja med att säga att mina tankar är med er! Har förljt tråden sedan början och måste säga att ni har haft en krokig resa som ännu inte rätat ut sig. Stor kram till er alla fyra!
Min erfarenhet av vagning av små skräp är god... Jag försökte så som jag lärt att lägga en sovande Molly de första 3 veckorna. Men det var stört omöjligt. Så jag gav till slut mat, mer mat och ännu mera mat, la vaken tös och vagnade till söms. Fungerade för oss, trots att hon var litet skräp...
Lycka till!
Tänkte kasta mig in en kortis och bidra lite med mina erfarenheter.
Vill börja med att säga att mina tankar är med er! Har förljt tråden sedan början och måste säga att ni har haft en krokig resa som ännu inte rätat ut sig. Stor kram till er alla fyra!
Min erfarenhet av vagning av små skräp är god... Jag försökte så som jag lärt att lägga en sovande Molly de första 3 veckorna. Men det var stört omöjligt. Så jag gav till slut mat, mer mat och ännu mera mat, la vaken tös och vagnade till söms. Fungerade för oss, trots att hon var litet skräp...
Lycka till!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902