Hej!
Storebror har alltid tenderat att sova för mkt, så vi har inte haft det här problemet tidigare.
Lillebror sover 10,5-11 timmars natt istället för 12. Jag går in och lägger tillrätta och ramsar för att få till omsomning. 75% av gångerna misslyckas jag. Någon gång får jag till en kvart till i sömn.
Vad göra?
Kan det vara värmen och ljuset som påverkar? Vi har mörkläggningsgardin+persienner men helt mörkt blir det inte nu när det är så ljust på sommaren.
Ibland bajsar han också på morgonen i en redan full kissblöja och då är det bara att ta upp och byta. Då är han som en solstråle. Överlycklig att få återse oss, vilket gör det svårt att få till omsomning.
Någon med bra tips?
Vore så skönt om han kunde sova en timmer till. Det har varit såhär ungefär en månad.
Sover ca. 1 timme för lite per dygn
Sover ca. 1 timme för lite per dygn
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
-
Gäst
Vi har persienner, mörkläggningstyg fäst med kardborre-remsor längs fönstret och till sist en mörkläggningsrullgardin (usel, från IKEA). Då blir det helt ljustätt från fönstret!
Du kan ju testa att tejpa upp sopsäckar (svart
Annars är ju det att du går in och lägger tillrätta ganska mycket av underhållning sådär på morgonkvisten. Vad händer om du bara ramsar, utanför rummet, och sedan avvaktar?
MVH Jenny
-
TorpSara
Var har ni hittat mörkläggningstyg?
Idag på middagssömnen sov han i en dryg timme utöver att han sov natt knappt 11 timmar sedan började han skrika. Jag har försökt ramsa nu en kvart men det fortsätter. Det är rätt varmt också.
Stressande när man vet att det väcker storebror som nyligen somnat.
Han var jättetrött efter inskolningen idag men hade svårt att komma till ro.
Idag på middagssömnen sov han i en dryg timme utöver att han sov natt knappt 11 timmar sedan började han skrika. Jag har försökt ramsa nu en kvart men det fortsätter. Det är rätt varmt också.
Stressande när man vet att det väcker storebror som nyligen somnat.
Han var jättetrött efter inskolningen idag men hade svårt att komma till ro.
Son f?dd juli -04
-
TorpSara
Nu har jag satt upp soppsäckar tillfälligt. Blev väldigt mörkt med det och mörkläggningsgardin.
Värmen just nu har nog en del skulle jag tro. Han har sovit i blöja och T-shirt.
Vi har ikeas rullgardin men de har alltså draperier också?
Ohlssons tyg, får det att beställa via internet?
Tack för all hjälp!
Värmen just nu har nog en del skulle jag tro. Han har sovit i blöja och T-shirt.
Vi har ikeas rullgardin men de har alltså draperier också?
Ohlssons tyg, får det att beställa via internet?
Tack för all hjälp!
Son f?dd juli -04