hur har era bebisar låtit när de varit runt 7-8 månader??? är det bara min lilla gullunge som fått en tupp i halsen????
di di da da
-
Lotta Sthlm
di di da da
hej! har under de senaste dagarna träffat flera barn i alvas ålder och alla låter "di di da da" när dom pratar
fast min lilla dotter, hon låter snarare som hon sjunger upp inför en stor galapremiär blandat med lite åsne-och pruttljud...
alltså hästlängder från att säga mamma eller nåt annat härligt ord
hur har era bebisar låtit när de varit runt 7-8 månader??? är det bara min lilla gullunge som fått en tupp i halsen????
-
Stockholmsmor
Haha. Vad kul! Vår lilla tjej har också mest sjungit AAAAAAAAA och ÅÅÅÅÅÅÅÅ så högt så övrig familj inte hör varandra
, och pruttat med saliv så det står härliga till. Jag kommer ihåg på 6månaderskontrollen frågade läkaren om hon hade nyanserat joller. Jaaadå, så jag, men jag vet inte om öh öh öh och eh eh eh är så nyanserat, strunt samma, pratade gjorde hon ivarjefall. Nu sen ett par dagar har hon börjat just med de di dada och rullar tungan runt i munnen. Jättegulligt att lyssna på, som sedan följs av operahojtande. Tupp i halsen!! Haha, så är det här också.
-Åh ett sånt vackert nyanserat joller du har, säger vi då..
-Åh ett sånt vackert nyanserat joller du har, säger vi då..
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
Jag har inte funderat så mkt på det men jag tror att det är omkring 7-8 mån som båda mina har börjat låta lite "mmma!" "dpa!" och liknande lustiga ljud men mest oooohh oh! ah! aaaaa brrrrrrr! Mkt opera ovh pruttljud här också alltså. Jonas är 9 mån nu och låter fortfarande mest
Jag kan se att han mer och mer upptäcker sin lilla tunga och exprimenterar mer och mer med ljud. 
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)