Foglossning och andra funderingar

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Läser och lär, och önskar så att jag kände dig för länge sen - gick på kryckor redan i grav. nr 2 :?

Kan du inte flytta närmare [-o< :heart: O:)
/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag lovar att flytta närmare om du gör detsamma. :wink:

:?: Mötas på halva vägen?

Jag menar sveriges vackraste fjällby och skärgårdens vackraste ekoby, vad blir det då på halva vägen? :lol:

Men du, nu när du är klokare.... Har du mindre ont då? :?

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorsMamma skrev:
Jag menar sveriges vackraste fjällby och skärgårdens vackraste ekoby, vad blir det då på halva vägen? :lol:
för lite vatten...? :wink: :lol:

(sveriges vackraste fjälllby ligger på ett näs mellan 2 stora sjöar)

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Åh, Torsmamma, du kommer till campen! Och har jobbat med överrörlighet och foglossningsbesvär!
För även om jag som sagt klararde mig utan så mycket ont under grav. nr 2 så har jag ju ont ibland numera! Plus att jag enligt sjukgymnast är överrörlig i ländkotorna, vilket emellanåt ger mycket smärtor.
Var med i en stor undersökning om smärta och ländryggsbesvär. Blev testad på alla möjliga vis, bl.a smärttröskel (som är mkt hög på mig) och styrka/kondition. Men några relevanta råd för hur jag ska bli av med smärtan fick jag inte. Jo, förresten, hon tyckte jag skulle prova pilates, vilket jag gjorde och fick så :evil: ont att jag aldrig mer vill prova!
Så om du kommer visa övningar etc. så vill jag gärna vara med och kolla!
Om jag får!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ja du blomman, att västerländssjukvård fungerar just så vet vi ju alla redan. Det gäller att använda dem på rätt sätt brukar jag tänka.

Förvånar mig att du inte blev erbjuden "steloperation" - det blev jag! :twisted:

Ja, vi får väl helt enkelt putsa av mina "gamla kunskaper" och ta fram gamla "ryggskolan" som jag har kört innan då. :wink: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Bara en utveckling av min rekommendation av handduken att sitta på. :?
Tror inte att jag kanske var tydlig nog.

Lägger in några länkar som inspirerade mig men jag ansåg mig inte ha "råd" att köpa dessa fantastiska saker så jag vek helt enkelt en handduk som skapar samma "fallgrop" som stolen, samt ett rejält stöd bakom ryggen. :wink:

Genom att jag vek en STOR handduk på rät sätt och lite extra stöd lyckades jag faktiskt med att sitta 5 timmar i bil från GBG-STHLM efter att ha deltagit på ett bröllop utan att gråta hela vägen hem och faktiskt lyckas slumra en och annan min. Och DET ÄR inte illa med tanke på HUR :twisted: -ont jag faktiskt hade.
Ge det ett försök säger jag bara. Sen kanske jag kan dema i GAstsjön åt er om några frågor kvarstår. :wink:

http://www.ergositter.info.se/
http://www.uppfinnaren.com/2006/nr2_06/rinne.htm
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/sto ... 15,00.html
Tor 2006

Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"