Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Stor kram till fjällmor och med hopp om snar lindring av foglossningen. Känner inte till dess förlopp men tänker att det kanske finns chans att det blir bättre senare i graviditeten [-o< :?:

Grattis till v.15 :thumbsup:

Kram från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

liten rapport - kan inte sitta idag :?

:heart: Vi är nu i v. 16 jag och Bonzo Fjällräv!
Kan ni tänka er va fort det går...? :shock: :lol:

Idag vaknade jag och hela vänstra sidan var "låst" och värken kom nog från :twisted: ... minst... och jag har HÖG smärttröskel 8) Efter intag av alvedon kan jag ta mig runt i huset med myrsteg :thumbsup: gissa om barna fnissar? :lol:

Tur mina storbarn är hemma på sommarlov, vet inte hur det skulle gå annars..

Kram!
/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Fjällfolket skrev:liten rapport - kan inte sitta idag :?

Idag vaknade jag och hela vänstra sidan var "låst"
/Fjällmor
Jaha, och till detta mycket tråkiga tillstånd när saker inte kan bli värre så får du recpetet "magdans".
Rulla magen och höfterna och skakaloss ordentligt, gärna till ABBA :shock: (galet jag vet, men det kan ju inte bli värre, eller hur? 8) )

Skall försöka sätta dig på mitt miniprogramm i gastsjön så håll ut. Se om du får rörlighet i alla fall. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

aha!

Annars rekommenderar jag salsa :wink: \:D/ Får jag lov..? :lol:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Dansade salsa vid spisen igår em, och vilade noga (!!!) därefter - och idag är låsningen borta igen :thumbsup:

Dock är besvären såpass stora, och påverkar familjen såpass mycket, i en tid då vi förbereder vår långa vinter... så vi måste sätta oss ner och prioritera den närmsta månadens sysslor NOGA :? :-k
Vid nästa BM-besök ska jag be om bälte och tid hos sjukgymnasten..

:heart: Bonzo Fjällräv sprattlar rejält därinne! Fortafarnde är det inte dagliga känningar, men det är längre stunder och kraftigare buffar - familjen är så avis! De vill ju också känna! :wink: :lol: Men med tanke på min viktökning i början så lär det ta et tag innan något känns genom vadderingen... 8)

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Fjällmor: Du finns i mina tankar och jag hoppas så att du slipper för stora plågor :( Om jag förstått saken rätt är det så att du antagligen kan komma att ha det såhär graviditeten igenom men kanske i varierande grad :?:

Hoppas att bältet hjälper :!:

Gällande "vaddering" så vill jag berätta att du här har en medsyster som också stoppar på några extra lager i början... (oj vad lycklig du antagligen blev över den informationen :roll: )

Berätta gärna för oss hur era familjemöten avlöper. Vi vill veta hur det går för familjen Fjäll serru :heart: :heart: :heart:

Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej raraste fjällmor! :heart:
Men med tanke på min viktökning i början så lär det ta et tag innan något känns genom vadderingen...
:lol: Mitt sprattel är borta men vadderingen kvarstår. :shock: Kan någon förklara DET med en kemisk formel? Jag har provat att suga upp den med ökat intag av bullar och Ahlgrens bilar men det hjälper inte alls! Jag står rådlös...

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

citerar mig själv från SHN-kurstråden:

:cry:
Fjällfolket skrev:Hej vänner :heart:

Som flera av er redan vet har jag åkt på rejäl foglossning tidigt i denna graviditet. Av den anledningen satte vi oss ner idag och fördelade och prioriterade skördetidens alla sysslor.. jag har ju nu en något sviktande :roll: förmåga till upprätt läge, vilket gör att de andra måste jobba hårdare.
Vi har ju skörden i köksträdgården (mina squash är så stooora!), renen med tillhörande buljongkok, dito lammet, sikfisket i arjeplog, bären och svampen och allt annat som hör vinterförberedelserna till hos familjen Fjällfolk :heart: Däri ingick ju också vad Gastsjö-trippen "kostar" kroppen och därmed familjen.

Fjällfar slogs hårt för att hitta möjligheter för mig att fara, in absurdum ärligt talat :heart: men till slut kom han till insikt - och så även jag:

Vi måste säkra vintern, och vår möjlighet att vara hemma alla tillsammans!
Därför måsta jag avstå att fara denna gång... :cry:

Jag saknar er alla, och Gastjöns vackra sensommarfamn alldeles förfärligt :heart: :cry: och jag önskar Er alla en helg i kunskapens och kärlekens tecken :heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen, din gamla stackare :cry:

Kraaaam på dig och vila så mycket du kan mellan squashplock och renkok :roll: :!: :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen, din gamla stackare :cry:

Kraaaam på dig och vila så mycket du kan mellan squashplock och renkok :roll: :!: :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Fjällfolket skrev:Idag vaknade jag och hela vänstra sidan var "låst" och värken kom nog från :twisted: ... minst... och jag har HÖG smärttröskel 8) Efter intag av alvedon kan jag ta mig runt i huset med myrsteg :thumbsup: gissa om barna fnissar? :lol:
Kära Fjällmor :heart: Gratulerar till Bonzo Fjällräv :D Hakar på TorsMamma: Magdans ska det vara :thumbsup: Jag gick på en "magdans för gravida" kurs när jag väntade senaste tillskottet :wink:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Stackars fjällmor :cry: Vi får hålla kontakten, kanske Tor och jag törs göra någon form av utflykt innan jag börjar jobba i Nov? Men bara kanske... Och om vi får komma så klart :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men hur ska Gastsjön och alla skräp klara sig utan Fjällmor? :heart: Med eller utan gnisselfogar och vadd? Det gååår ju inte. Ambulanshelikopter? Med Idol-Markus som underhållning bjudandes på snittar och alkoholfri champagne? Kan nån fixa det lite snabbt, tack.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :lol: :heart: :cry: :heart:

åh ni underbara...

/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jag har två olika varianter på bälte från mina båda förlossningar. Dels det vanliga, elastiska som man brukar rek av BM, dels ett mer ortopediskt som jag fick från ortopeden när jag fick diskbråck och hade foglossning när jag väntade Anton. Vill du ha något av dem? Om du har länge att vänta tills du ska till BM eller så?
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"