Galonbyxor med resår i midjan?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Ewa

Galonbyxor med resår i midjan?

Inlägg av Ewa »

Hej!

Sommarbekymmer - när nu solen vill lysa med sin frånvaro och himlen mest bjuder på regn dagarna i ända. Jag håller på att leta mig fördärvad efter ett par galonbyxor som INTE är hängselbyxor (sonen är inte särskilt förtjust i den varianten, och dessutom är de så besvärliga när det ska kissas).

Vi har överdragsbyxor - men de klarar inte minsta regnpöl. Vi har galonbyxor med fleece - och de är på tok för varma nu på sommaren. Ingenstans hittar jag galonbyxor med resår i midjan UTAN varmt foder. Någon som sett det någonstans måntro?
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

Nu är det ett tag sedan men jag har köpt midjegalonbyxor på coop, i stl 116

kan tänkas att det är hängslebyxor fram till 104-110 och sen midje (egen tanke :roll: )

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tack Nilam :D !

Ja, du har antagligen rätt. Nu är han ju lång vår tre-åring (108) så ett par i stl 110 är ju vad som krävs nu. Ska kolla Coop. Affärerna häromkring har inte haft midjebyxor förrän i stl 116, men då har de ÄNDÅ varit fleecefodrade.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

HM? Katalogen?

Ewa

Inlägg av Ewa »

Tack father of sons!

Men jag hittade inga i HM-katalogen. Bara såna överdragsbyxor som vi redan har :?.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Ok :lol: !

(Sid.256 och 257 i HM-katalogen).
Menar du att allvädersbyxorna ej klarar en vattenpöl?

Ewa

Inlägg av Ewa »

Såna som på s 256 köpte vi i katalogen förra året och dem har han ännu - men sätter han sig i blött gräs eller åker rutschkana när det har regnat blir det blött inpå byxorna under.

Gummibyxorna på s 257 lär ju stå emot men det är ju fleece i baken, och jag tänkte att det måste bli på tok för varmt på sommaren. Vi har fleecefodrade galonbyxor till vintern sen, men som sagt - det hade ju varit trevligt med ofodrade byxor för regnet tycks inte vilja sluta, just.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"