Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Åh kära vänner vilka underbara hälsningar ni skickar :heart:

Ni gör väntan på morgondagens äventyr så oändligt mycket lättare :D Nu låter det väl som om jag klagar lite väl mycket med tanke på det fina som väntar men det är just kombinationen höggravid + knasbenet som gör att jag vacklar emellanåt.

Nu är vi hemkomna från inskrivning. Träffade BM, operationsläkare och narkosläkare. Sitter här och skäms fortfarande över att jag kallade operationsläkaren för sjuksköterska :oops: Inte för att det är något som helst fel att vara just sjuksköterska men jag kände mig riktigt, riktigt dum. Har inte sovit knappt alls i natt så för mig hade hon i och för sig kunnat vara sjukhusekonom utan att jag reagerat nämnvärt. Bara jag fick babbla på om mig, mig, MIG och MITT så var väl jag nöjd :oops: :roll: Pinsamt ego man är ibland.

Nåväl, alla var trevliga och lovade att ta hand om både mig och maken på bästa sätt. De såg nog hur urlakad även han verkade vilket inte är så konstigt kanske. Och nu får han en tjej till att ta hand om... :wink:

kokos: Tack för din hälsning :heart:

Susanne*: Tack för hälsning och extra tack för hälsning från barnen dina :heart: Låter fint att du inte minns nåt otrevligt och ont :thumbsup:

Jannika: Klart hon är pytte DIN också :thumbsup: Har inte glömt hur du spådde både hennes tillblivelse och hennes vilja att stanna i magen. Namnförslag har jag ju skrivit en del om också... :wink: Efter alla turer med tänkbara förlossningsorter och otänkbara förlossningsdatum är maken om möjligt ÄNNU mer inne på just sitt förslag. Jag har sagt att vi skall ta oss en titt på lillasyster först och om det känns ok då så får han som han vill :wink:

Åse: Tack för din hälsning :heart:

Elle: Tack :heart: Blir så innerligt glad för era tankar och de känns ända hit vill jag lova :heart:

JennyH: Då tar du en tur på nya fina cykeln snart då :wink: :heart: (om jag bara får skjuts av någon i personalen fram till glasdörren så borde det ju ordna sig även om maken min är hemma hos Leia just då) Tack för kramar och lyckönskningar :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Heeej! :D

Vännen min :heart: :heart: :heart: NU ÄR VI HEMMA I LAPPLAND IGEN (äntligen!!!) men vi har följt dig noga via lånade datorer... 8)

Jag ska vårda köksträdgården min, laga god mat och njuta lugnet ett para dagar - gissa vem som kommer at uppta mina tankar ständigt...? :heart:

Du vet vars jag finns, dygnet runt!

Puss på magen!
/Fjällmor
Lua

Inlägg av Lua »

Oj, vad spännande :!: Nu är det nääääära.... :wink:

Jättekram från Lua. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Sleepless in...Kode :roll: :sleep:

Den kväll vi hade planerat som så "mysig" blev allt ganska stressig. Vi konstaterade att vi tillsammans hade ungefär en halv normal persons energi så ni förstår att saker tig tid.

Hade en förryckt idé om att famijen tillsammans skulle bädda lillasysysters vagn men det blev väl sådär mysig :? . Leia ville hellre titta på Nalle Puh... Mormor hade köpt nytt fint spjälskydd till Leias säng men se det ville hon INTE ha i sängen :x Nej, mycket roligare att vira in sig i och gå runt i huset med. Pappa fick bädda i smyg istället.

Skulle ta av ortosen och duscha hela kroppen med Descutan (bakteriedödande tvål). Hade gruvat mig för detta hela dagen för sist då jag tog av ortosen kändes benet så naket och skört :(

Allt blev för mycket och jag satt på en pall i duschen och bara storgrät över min egen eländighet :cry: Ni vet sådär när trötthet, oro och spänning får det att rinna över. Usel mor var jag, uselt ben hade jag, riktigt ful var jag också :roll: Och inte ens hade jag vett att vara sprudlande glad över det som komma skulle :?

Maken satt bredvid och tittade på mig, lika trött och gråtfärdig han.

Det vara bara att kapitulera och inse att kvällen fick bli som den blev. Lillebus somnade efter att ha ätit välling i pappas famn. Hon kramade sen mamma flera gånger men var glad över att mormor skulle vara hos oss och väcka henne när hon sovit klart :heart:

Maken och jag plockade sen med de sista förberedelserna, packade klart BB-väskan (inkl larmet). tog hand om tvätt och lade fram lakan till mormor. Den tjusiga middag vi tänkt laga tillsammans byttes ut mot fil och smörgås :wink: I var sin soffa tittade vi sen på "Foyles war" och konstaterade trött att vi ju var glada, bara lite dåliga på att visa det just då. Glada för att få träffa bebisen, glada över att graviditeten närmade sig sitt slut, glada för...

:wink: Äh ni fattar. Ni som följt oss vet att vi är oändligt glada och tacksamma för den långa graviditeten och att allt av undersökningar att döma ser fint ut. Ni vet att vi är innerligt tacksamma för att inte magen skadades då jag ramlade och ni vet att vi är så glada också för det fina stöd ni varit på vägen :heart:

Fjällmor: Varmaste tack för hälsning och varmt välkomna hem familjen Fjäll :heart:

Lua: Stort tack för din hälsning :heart: Du har ju så rätt, det är ju otroligt nära nu :!: :D Skall "gå upp" om två timmar, åka om tre, vara på Mölndal om fyra och få träffa lillasyster om sex timmar :D :heart: :D

:heart: Kärlek från Nancy
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Tänk, nu är du enligt "tidtabellen" på Mölndal och ska få träffa lillasyster om två timmar.
Har följt er väntan och längtan i "smyg" här på forumet och glatts med dig/er.

Tänker på dig idag!
Kram
Sophie
Elle

Inlägg av Elle »

Nu har nog lillasyster kommit ut, spännande \:D/ Väntar troget här i tråden på rapport från er om hur underverket ser ut, men först NJUT nu av varandra :heart: och lägg allt det jobbiga bakom er.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Ewa

Inlägg av Ewa »

Åhhhh, nu kommer hon vilken sekund som helst!!!!!!!!! \:D/ :-({|= :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

å vi väntar nyfiket :heart:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Har tänkt på dig/er hela morgonen! :heart:

Jag hoppas och tror att allt har gått enligt planerna och att lillasyster vilar ut med sina föräldrar i... Kode? (var det så?)

Klart att anspänningen är stor och allt inte blir precis som du/ni har tänkt er, jösses! Tänk vilken resa det varit fram hit. Och ibland ställer de däringa förväntningarna till det för en, man tror att det inte blir bra bara för att det inte blir som man har föreställt sig. Och när blir det det egentligen? Plus lite härliga gravidhormoner på det, haha!

Mina varmaste kramar Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hö-höm. 8)

Ber att få rapportera: :-({|=

H.K.H. Lillasyster Lucine Aurora född 09.35

pyttiga 47 cm är hon lång :heart:

väger som en liten älva - 2940 gram :heart:

Huvudmåttet mäter sanslösa 35 cm.

Hugaligen. Så stor man är då. :heart:

Drunknar antagligen i 50 - kläder. :heart:

Det får gå. Mot Polarn och Pyret. :lol: (Mest mot "pyret". :P )
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ååhhhhhhhhhhhhhhhhh :heart: :cry: :heart: :heart: Lilla tufsan, då! Nästan EXAKT samma mått som mina två älsklingar (47 långa och 2910/2960 långa). Då är de som små fågelungar, tyckte jag. Bara ben, nästan. Och en massa skrynklig hud. Men Nancy, du är ju van vid betydligt nättare format, så det kanske känns som en liten jättebebis i jämförelse... Och 50 drunknar man i :shock: . Men PoP har faktiskt 40 också :wink:.

Och så vackra namn, också.

Stoooooort grattis till mamma, pappa och storasyster Leia :heart: :D \:D/!

Jättekram/Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: :D
Massor av kramar och massor av grattis till hela familjen!!

/Jenny
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken nätt juvel :heart: GRATTIS \:D/ Hoppas hela familjen mår bra! NJUT av varandra och ta det lugnt!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Ett jättegrattis till lilla stora familjen. :-({|= :heart: Malte var också "liten" när han föddes (2990, 49 cm) men han var STOR för mig som hade haft en betydligt mindre bebis förra gången ( 1235, 39 cm)

Vilket vackra namn ni har valt.

Kramar i massor :heart: Linda m familj
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Hon har kommit - lilla skruttan, så vackra namn ni gett henne :heart:

Hela vägen fick vi vara med, tack för det kära Nancy! Hoppas ni mår bra nu, hela familjen!

En sån liten pytta - jag som tycker mina 4-kilos varit små :wink:

Många varma kramar från Mia :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"