ömmande 6-åring

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Jennie

ömmande 6-åring

Inlägg av Jennie »

Mina små gossar har haft hög feber i två dagar men har nu repat sig. Vid sängåendet idag sa jag till min 6-åring: "Hoppas inte att mamma blir sjuk nu när pappa är borta" (min man är bortrest på jobb), varpå lilla älsklingen smeker mig över kinden och säger med fullaste allvar: " Men då tar ju JAG hand om dig mamma" :heart:
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Åhh så underbart gulligt. Man blir alldeles varm om hjärtat. Ja det är klart att han tar hand om dig då... vem annars. :heart:
En stor varm kram ska en sån lite älskling ha och det tror jag att han fick också!
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D En till som blir rörd :cry: Ljuvligt :lol:

Fick ett par rara Barnaboksbarnsrapporter:

"När lekplatsen fått en ny rutschkana gick familjen dit för att pröva den.
Lille sonen, 2,5, klättrade upp för trappan och satte sig till rätta. Nedanför stod den ivriga mamman och väntade. Vår lille Ferdinand gjorde sig ingen brådska utan satt kvar och tittade ut över omgivningarna. Till slut frågade mamman:
-Ska du inte åka ner nu?
-Jag ska. Jag sitter och tänker lite först bara, förstår du, svarade han blitt.

En kall vinterdag ville pappa att lille sonen skulle ha en tjockare men lite
stickig tröja under overallen.
-Nu ska vi ha den här tröjan på oss idag, sa pappa.
-Jag kan inte det, pappa. Den är lite för barrig!"
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

BARRIG! :lol: Skrattar högt för mig själv här vid datorn och blev tvungen att öva lite på min högläsning. Sambon blev som vanligt den som fick lyssna :wink:

Ja se de barnen... vad vore livet utan dem.

Skrattar gör man dagligen i alla fall. Det här drar iväg lite fråb rubriken men jag måste få berätta i alla fall... Storebror leker ofta ganska tufft med lillebror :? Så länge det är lek och båda verkar ha kul vill jag inte bryta in. Idag var vi hela familjen i köket, barnen vistades på golvet ihop. Rätt som det var klev storebror upp och satte sig på lillebrors blöjbak. Med fast grepp tog han tag om fötterna på lillebror och började veva fram och tillbaka.
Lillebror skrattade och storebror fnissade lite han också. Jag blev lite undrande vad det egentligen var han gjorde...
- Kör grävskopa! svarade han på sitt eget knaggliga treårs-språk :lol:
Det såg för härligt ut. De hade riktigt kul tillsammans. Dett värmde modershjärtat, men tillslut blev jag ändå tvungen att be storebror kliva av sin bror... han är ju ändå rätt tung... :roll:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
cillamamman

Inlägg av cillamamman »

jag vill knyta an till det ursprungliga meddelandet.
blev påmind av dig om när min dotter, som nu är 10, var i tvåårsåldern. Ofta sa hon till mig, när du blir liten och jag blir stor....och så följdes det av hur hon skulle hjälpa mig på samma sätt som jag hjälpte henne då.
Det kändes tryggt!
:D
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"