SHN + äldre barn =TOPPEN

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
LinnéaG

SHN + äldre barn =TOPPEN

Inlägg av LinnéaG »

Hej!

Detta skriver jag bara som en uppmuntran till alla er föräldrar, som likt oss i vår familj, inte har fått bukt med ert/era barns sovande.

Vår son är precis två år och tre månader. Jag undrade om detta kunde fungera, och hade minst miljoner farhågor om att det nog inte skulle det.

Men det gick hur bra som helst!!!!

Han tog emot budskapet på bara två nätter. Han sover som en gris både på natten och vid sin sovstund på dagen. Så tuta och kör när ni är förberedda!

Jag skippade buffningen, och hade tänkt solfjädra, men det gick faktiskt inte. Jag körde bara med att ramsa och det fungerade ändå. Vad jag vill säga med det är inte att man ska strunta i att buffa/solfjädra, men att det kan fungera ändå. Som alla erfarna här på sidan säger: barnet vill sova.

När man kämpat så länge, och inte har lyckats med något som man prövat, är det lätt att tro att inte heller detta kan fungera. Fler än jag på denna sidan har haft dessa tvivel. Jag vill bidra till att skingra dessa och utbrista att det fungerar!

Mina frågor, farhågor och stygga vargar, tillsammans med alla goda svar och stöd som jag fått på denna sidan finns under rubriken: Finns hjälp för 2-åring?
Med hjälp av det och genom att läsa boken blev jag redo att köra kuren. Om ni har en liknande situation kan det kanske hjälpa er att läsa, åtminstone svaren som sänts till mig.

Lycka till! Sov Gott!
Hälsningar från Linnea
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Linnéa för att du delade med dig av era erfarenheter, det kommer hjälpa många!

NJUT av det ni uppnått och vårda det ömt!

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Linnéa, det vore hemskt roligt om du ville skriva in dina funderingar och erfarenheter i den här tråden, till hjälp och pepp för andra!

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LinnéaG

Inlägg av LinnéaG »

Hej Alla!

Nu är jag tillbaka och jag tänkte göra det du Mia bad mig om:
Citat:
"Linnéa, det vore hemskt roligt om du ville skriva in dina funderingar och erfarenheter i den här tråden, till hjälp och pepp för andra!"

Jag vet bara inte vad det innebär aller hur man gör det :shock: :D . Inte så hemma på nätets olika forum, ej heller så invigd i vokabuläret. Det var därför det inte blev gjort genast.

Sommaren har varit hektisk, men vi har lyckats hålla sovtiderna. Det funkar så bra, att nu har jag vant mig. Snart kommer nästa barn, och jag ser fram mot det med tillförsikt nu. Innan tänkte jag ungefär som "Herre Gud, måtte jag få ett barn som sover den här gången, så att jag inte måste vakna varannan timme i två år, och vara mer död än levande!" Sömn är en rätt bra grej för alla i alla åldrar, inte sant?!

Tack för all er hjälp, och ni som kämpar nu: Lycka till!

Jag väntar på instruktioner angående detta med trådar och klistra.
Hälsar Linnea
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej igen :D

Vad roligt att du tänker dela med dig av din kurarstory!!!

Gå bara in på länken som jag hade i inlägget ovan, och besvara och skriv i tråden precis som vanligt! Ska bli kul att läsa sen :D

kram på dig :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LinnéaG

Inlägg av LinnéaG »

Hej igen Miar!
Två minuter senare...
Jag gjorde en variant, och kanske var det så du menade med att sätta in något under en annan så kallad tråd. Säg till annars :)

Hälsningar Linnea
LinnéaG

Inlägg av LinnéaG »

Nämen hej!
Här går det undan!
Jag hann inte se att du svarat. Jag gjorde en kopia på mitt glada brev och klistrade in. Jag hinner inte skriva nytt nu. Vi håller på att flytta!
Ha det så gott!
Hälsar Linnea
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:thumbsup:

Preeecis så :wink: :D

Vad bra det blev! Tack!!!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "