Hej Sonica, tog och letade fram den här tråden då jag känner att jag måste få ur mig lite

nu, och det handlar om tonåringar och ex så den passade tycker jag...
Hur har ni det nu
Hur funkar det med ex, flickvän och exets nya
Jag hoppas det är bra, för här är det ARGT, kan jag säga, efter barnens senaste besök hos sin far nu i julhelgen...
Barnen kom hem för två dagar sen, efter att ha varit hos pappa i tre dagar. Först och främst STANK de rök, och Rebecka berättade att de röker både i lägenheten och i bilen, hela tiden

Och inte under fläkten eller med öppet fönster, utan bolmandes överallt, t o m i sovrummet. Och då har Paula förkylningsastma, så man undrar ju hur f-n de tänker...
Sen berättade Becka, när det bara var hon och jag, att pappan sista kvällen druckit sig rejält full. Och att han har problem med spriten vet ju både jag och barnen, det var anledningen till att vi skildes en gång i tiden, men vi trodde nog att han skulle orka hålla sig när de var där. FEL
Och då hade han börjat ondgöra sig över hur mycket pengar han skickar till mig, och hur uselt lite de (barnen) fick av de pengarna!
Det är alltså det lagstadgade underhållet på 1200.-/barn han pratar om, och då måste jag ju tillägga att barnen inte fått en julklapp eller födelsedagspresent på sex år, han har ALDRIG lagt en krona på något annat; cyklar, moped, kläder - NOLL kronor förutom underhållet!
Han tyckte minsann att barnen skulle ha MINST 2000.- VAR i månadspeng!
Så ni förstår ju att de undrade, och nog vill de gärna ha 2000 kronor per månad att ha kul för! Så jag fick sätta mig ner och lugnt (nja, lugn var jag nog inte i det läget...) och förklara det här med pengar och ex och det är INTE meningen att barnen ska behöva bry sig om sånt, tycker jag!
Då berättade de att pappa hade suttit och eldat upp sig över min sambo, barnens plastis, och nu vet ju inte jag allt vad han sagt, men barnen tyckte det var obehagligt och visste väl inte hur de skulle hantera situationen alls.
Och då har de världens bästa plastpappa, han har funnits i tio år nu för dem, och varit PAPPA i alla hänseenden utom det biologiska!
Det är han som läst läxor, tröstat, skjutsat, ställt upp och funntis där! Och inte en endaste gång har han klagat, inte en enda gång har han gjort skillnad på sina biobarn och sina plastbarn!
När jag hörde det, blev jag så arg så jag började gråta

och det vill man ju inte heller göra inför barnen så där, men det kändes så jäkla orättvist - tänk om han (exet) EN endaste gång kunde vara GLAD och tacka för att vi fostrat barnen till så fina ungdomar, istället för att proppa dem fulla med SKIT!!!
Jag blev så arg, att jag satte mig och skrev världens längsta brev igår, till exet och hans sambo, och idag postade jag det
För vi kan INTE prata med varandra, det är helt uteslutet, jag har suttit tre gånger på soc och väntat på honom, för att vi skulle ha samarbetssamtal, men han har inte ens behagat dyka upp...
Och en gång för ett år sen ungefär, ringde jag honom för att prata lite praktiskt, och då hann jag inte mer än säga att det var jag innan han brakade loss...
Så nu får vi se vad som händer, men det var väldans skönt att få "säga" till honom hur illa jag tycker han beter sig...
Saken är den, att jag inte sagt till barnen att jag skrivit brevet, och min sambo vet inte ens vad exet sagt, för han skulle bli så superbesviken på honom då. "Tänk på att han är barnens pappa" brukar han säga när jag är arg på honom...
Uh, det blev långt det här, men det är så skönt att få skriva av sig!
Kram