En Barnaboksman

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Nancy

En Barnaboksman

Inlägg av Nancy »

:wink: Idag handlar det inte om ett Barnaboksbarn utan om min älskade Barnaboksman :heart: Kan inte låta bli att delge er denna ordväxling mellan honom och en nära släkting.

Släkting: "Vad har ni för dagisplats till Leia"

Man: "Menar du var vi har plats eller om vi har plats?"

Släkting: "Nej jag menar är det 15 tim/ vecka eller nåt annat?"

Man: "Nej Leia går inte på dagis och det behöver hon ju heller inte nu när lillasyster kommer. Leia kan ju vara hemma länge till."

Släkting: "Men klättrar hon inte på väggarna hemma?"

Man: "Nej, hon har massor att göra, hon plockar disk, arbetar med tvätten, arbetar i trädgården, ritar och läser. Och sen blir det ju mycket att göra då lillasyster kommer. Vi skulle klara oss mycket sämre utan Leia."

Släkting: "Men vem pratar hon och umgås med då?"

Man: "Med min fru såklart och sen med lillasyster."

Jag lyssnade intresserat på vad maken berättade men blev lite bekymrad ändå :? Jag uttryckte min oro över att maken kanske provocerat släktingen. Maken svarade då:

"Jo Nancy, det må vara provocerande men tänk om vi kan få bara en enda person att inte rusa iväg till dagis med sitt pyttelilla barn, ja då är det ju värt viss provokation."

:heart: Mitt hjärta svämmade över av stolthet :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :lol: Vad stolt och tacksam du måste vara för en så klok man som dessutom står på sig. Underbart! :lol: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej TorsMamma :heart:

Jag tror att jag ger den största äran för själva klokheten till AW för hon har ju liksom påverkat oss en smula :wink: Men visst blev jag glad :D

:heart: Stor kram från Nancy
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:heart: :D
Håll hårt i honom, du :!: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Nancy

Inlägg av Nancy »

anna skrev::heart: :D
Håll hårt i honom, du :!: :wink:

kram anna
Hej :D
Min man och jag kanske inte alltid är överrens om saker som rör vår egen relation (jodå, vi kan bråka rätt friskt ibland) men jag är så innerligt lycklig över att han är pappa till Leia och till kommande lillasyster. Jag försöker komma ihåg att tala om det för honom ibland för det är så lätt att man håler sånt för sig själv.

(Oj vad glad han kommer att bli nu när jag visar tråden och era rara kommentarer men det är han väl värd efter att ha tagit så fint hand om Leia, hushåll, fru i rullstol och förberedelser inför bebisens ankomst :heart: ).

Nancy
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"