Hej!
Sonen den vackre och ståtlige är nu två, och vädret bjuder på utmärkta blöj-ryck möjligheter. 8)
Han har nu under 30 grader + - helgen sprungit som Gud honom skapade + en tröja, och stormtrivs...
Nu idag har jag inte tagit någon blöja på honom efter ensamleken, så mellan 09.30 - 11.40 har han varit utan - och vi har varit ute hela vägen fram till lunchen. Nu precis innan han skulle sova tog jag på honom byxblöja, då jag tycker att vi kan satsa först på "torr under vakentid."
fråga:
Vi skall till Italien om tre veckor.
Hinner jag bli färdig med detta innan dess? Hur långe brukar det ta innan barnen vänjer sig?
Hur gör jag under själva resan? Blöj back-up?
Hur vet jag om han inte är mogen för detta? Jag tänker mest att det vore prima att rycka blöjan nu, när han är två, och det är sommar och varmt, och vi är jättemycket ute i trädgården...
Är det bättre att ha små kalsonger på honom, eller skall han vara helt näck nertill? Jag får lite olika bud...
Det hände en lite större olycka innan, när jag skulle in för att lägga pastan i vattnet. Han hängde med mig in, och jag var ju inte borta mer än en halv minut, och under tiden hände det grejer... då är det kanske inte så kul att ha kalsonger på, har jag tänkt, vilket nu liksom bekräftades!
All input välkommen!