Känner ni till "Ergo" - bärsele?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Kristin

Känner ni till "Ergo" - bärsele?

Inlägg av Kristin »

Hej!

Har någon av er använt bärselet "Ergo" av PRAKTISKA skäl (i stället för vagn om man inte vill ha den med sig i affären)? Jag funderar på en sådan till vår 10 mån son. Han är inte så road av vagnen när vi är ute med storebror och det är inte alltid han vill vara nere på marken heller. Att bära honom känns inte så bra längre stunder. Därför funderar jag på en sk Ergo.

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag har haft en Patapum, den är ju snarlik Ergo, men en lite enklare variant. Jag tyckte den var jättbra, enkel att ta på sig, Maja satt skönt i den och det är jättelätt att bära i den. Trots att jag har en del problem med ryggen kunde jag bära henne länge även när hon var över 2 år. De är ju ergonomiskt riktiga, både Patapum och Ergo, till skillnad mot t.ex. Babybjörn.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag har också Patapum. Underbar, jag rekomenderar den varmt. :D
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Vi köpte Ergo till Vega, men hon gillade aldrig den ( hon har aldrig tyckt om att sitta fast på ngt sätt, inte ens babybjörn var pop) Lillebror 6 mån ÄLSKAR däremot att sitta på ryggen. Vi har än så länge bara använt den korta stunder, tex promenad ned till badplatsen ( 10 min) eller en stund i trädgården om Vega och jag vattnar blommor t ex.

Jag tycker att den är superbekväm, stor skillnad mot babybjörn t ex. Gillar att den är mjuk, blir som att ha en ryggsäck på ryggen. Nu väger ju lillebror bara runt 7.5 kg men den går ha upp till 20 kg ( om jag inte minns fel)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Rekommenderas varmt! Mitt bästa mammaköp (i hård strid med Bumbon). Bär fortfarande lilltjejen i den ibland, och hon är 2,5 år.

/Pea
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har också en Ergo!

Sofia klagar inte, och kan till och med somna i den, vid behov, för en 20-minutare... :wink:
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Äger också en Ergo och rekomenderar den verkligen. Jonas 3 år åker fortfarande i den kortare sträckor vid behov. Bar tom storebror Emil i den förra sommaren då han stukade foten.
Den är grymt bra! Snabb och lätt att ta på och avlastar bra med hjälp av tjocka och breda axelremmar samt bra avbärarbälte.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Glömde en sak... I större folkmassor där man kanske inte vill att de små ska gå själva är Ergon också kanon. Barnet kommer upp ordentligt så att det ser vart man går iställer för att kanske sitta i vagn och bara se ett myller av knän rusa förbi.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej alla och tack för era rekommendationer!

Har ni någon seriös leveratör som ni kan webadressen till?

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Sussi

Inlägg av Sussi »

De finns bl.a. på www.sjalar.nu och http://www.edenbaby.se/
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
lisal
Kontakt:

Inlägg av lisal »

Kan bara hålla med! Våra tvillingtjejer, 13 månader, "åker" i Ergon titt som tätt! Smidigt!!

/Lisa
Tvillingmamma till S & T födda 060528
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Patapum köper du bland annat hos Minimundus (www.minimundus.se). Jag har testat Ergo, och tycker inte att de rätt många extra 100-lapparna kommer igen i funktion. Patapum har samma konstruktion och är rätt mycket billigare.
Skruttan

Köp begagnat

Inlägg av Skruttan »

Jag kan verkligen rekommendera ERGO, använder de två vi har till vår 3-åriga son tex i fjällen när benen inte bär längre, och till vår 7-månaders bebis. Hon har somnat flera gånnger i den idag. Begagnade ergos kan man tex hitta på sjalbarn.se, där finns massa info under Forum, om sjalar och selar! Man kan även hyra ergo, för ca 80 kr/månad eller nåt sånt. Jag är för trött för att komma ihåg vad sidan heter, men googla!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Jag har nu köpt en Patapum och är JÄTTEBESVIKEN :cry: :evil:!!!! HUR får man på den om man är ENSAM???????? Maken känner likadant.

Uäääähhhhhh, snyft. Jag hade sååååå stora förväntningar på selet.

HJÄLP!

//Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Inga problem! Antingen så här: http://www.ergobabycarrier.com/instructions.html

Eller så här: Lägg selen på en soffa/bord med avbärarbältet hängande över kanten, sätt barnet på selen, sätt dig på knä framför och se till att barnens ben är runt din midja, dra på axelbanden och res dig upp och hoppa lite så barnet sjunker ner ordentligt. (smidigast tycker jag!)
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"