Vår Emil är väldigt framåt, pigg, glad och väldigt mycket. Han sover sina 12-13 timmar per natt och äter bra kost. Inte enl ngn speciell "diet" men normal mat med grovt bröd, vatten el mjölk till maten och godis end på lördagar - så han är inte socker stinn
Han började på en jättebra förskola (montessori) när han var 3,5 år där han stormtrivs. Fröknarna där har också försynt påpkeat att han har lite mkt spring i benen och att han sällan avslutar ngt han påbörjat (det har blivit bättre).
Han är lite sen med talet och därför har vi så smått fått hjälp av en logoped - som också hon säger att han är för rörlig och inte mottaglig för arbetet hon gör (hon kräver att han ska rikta fullständig uppmärksamhet på henne i 1 timme!) och skjuter därför upp "behandligen av honom ett halvår i stöten...
Jag vet nu inte om jag ska gå vidare med det här eller vad jag ska göra. Jag har själv inte trott att han har tex ADHD men nu börjar jag tvivla på allt. JA han är fortfarande väldigt aktiv och syns och hörs HELA tiden. Men ska inte barn vara aktiva...???
Jag förstår att ni inte kan uttala er om vårt sprcifika fall eftersom att ingen här känner Emil men om ngn här har erfarenhet av ADHD eller ha barn med diagnosen. Kan ni inte berätta mer - hur är era barn? Hur märkte ni det? Jag känner mig jätteförvirrad.
TACK!