Pottan

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
LenaW-B

Pottan

Inlägg av LenaW-B »

Varje gång jag har satt mig på toaletten (allt sker med öppen dörr nuförtiden) går min lilla flicka som är 18 månader och sätter sig på sin potta med kläderna på. Hon sitter där glatt och säger "kssss" tills jag är färdig. Ofta tänker jag att jag borde varit förutseende och tagit av henne kläder och blöja innan och satt henne på pottan, men när jag väl sitter där så är det inte så lätt att börja klä av henne :?
Om jag tar av henne blöjan när jag är färdig så vill hon inte alls sitta på pottan. Hon ger mig pappersbitar och spolar på toaletten åt mig och sedan är vi färdiga :)

Jag är glad att hon tycker om sin potta och har tänkt att när den dagen kommer så blir det bra...men den dagen kanske redan är här?
När är det egentligen dags att börja introducera pottan på riktigt?
*F?rstag?ngsmamma till dotter som ?r 18 m?nader
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej! Vore jag i din situation skulle jag absolut ge henne chansen att använda pottan på riktigt redan nu, dvs ta av henne kläderna. Detta eftersom det är hennes eget initiativ!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"