Mvh Åsa o Tim
Flera utbrott dagligen - 2,5 år
Flera utbrott dagligen - 2,5 år
Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev igen... Måste bara få skriva om våran 2,5 år gamla son som gnäller och skriker över minsta lilla motgång. Detta har hänt minst 5 ggr dagligen under en veckas tid. Även hemma hos mormor har utbrotten kommit allt oftare och han är ibland näst intill omöjlig att hantera, skriker bedövande, kastar saker konstant och slänger sig på golvet. Hör detta verkligen till vanligheterna(trotset)? Vi vet inte riktigt hur vi ska hantera detta och behöver verkligen hjälp. Efter en dag är vi oftast helt slutkörda av allt "bråk". Vore tacksam för tips!
Mvh Åsa o Tim
Mvh Åsa o Tim
-
fjällström
- Kontakt:
samma här
Hej!
Vi har exakt samma bekymmer med vår Sara, två år
Vissa dagar är hon som en sol
Nöjd och glad och lättsam. Andra dagar känns det som att hon stigit upp med fel ben.. Får vredesutbrott flera gånger per dag
Hon blir så arg att hon bara står och skakar. Vi försöker verkligen gå i pakt, och visa en väg ut ur frustrationen, men ibland (rätt ofta numera) lyckas vi inte alls. Jag vet ingen annan unge som har ett sånt humör som vår lilla tjej. Ibland undrar man om det verkligen inte är nåt annat än vanlig trots
Hon har tidigare ALDRIG varit våldsam mot någon, men idag hade vi hennes lillkusin, 1 år, här på besök. Han tog av henne en leksak och då blev hon helt ursinnig
Försökte knuffa omkull honom flera gånger. Jag tog handen om handen om visade att man stryker fint på lilla kusinen. Då vrålade hon ännu högre
Tidigare idag slog hon sin pappa i ansiktet och mig försökte hon klösa när jag skulle ta på blöjan
Hon har alltid haft ett väldans humör, men har aldrig varit dum mot någon. Det blir bara värre och värre
Nu ska jag läsa om att gå i pakt och förtrots
Hoppas det löser sig för er också!
Vi har exakt samma bekymmer med vår Sara, två år
Hon har tidigare ALDRIG varit våldsam mot någon, men idag hade vi hennes lillkusin, 1 år, här på besök. Han tog av henne en leksak och då blev hon helt ursinnig
Nu ska jag läsa om att gå i pakt och förtrots
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
Hej
Har du barnaboken
om inte KÖP DEN och läs trotskapitlet, helt ovärdeligt när man är mitt uppe i det.
Här hemma har vi en
härlig 3 årig trotsare, helt annorlunda mot storasyster. Denna här tråden om paktandet http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=4743 har hjälpt otroligt mycket till båda tjejerna.
Jag brukar mantra mig själv när det är som tuffast: Barnet utvecklas och det gör även jag i min mammaroll
Läs gärna de klistrade trådarna ovan, där ger AW mfl ovärdeliga råd
//N
Har du barnaboken
Här hemma har vi en
Jag brukar mantra mig själv när det är som tuffast: Barnet utvecklas och det gör även jag i min mammaroll
Läs gärna de klistrade trådarna ovan, där ger AW mfl ovärdeliga råd
//N
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Re: Flera utbrott dagligen - 2,5 år
Kan inte hjälpa att jag drar på mun, även om jag fattar att det inte alls är särskilt roligt för dig och er (eller för Fjällström, som jag svarat angående lilla Sara i annan tråd).åsa76 skrev:gnäller och skriker över minsta lilla motgång. Detta har hänt minst 5 ggr dagligen under en veckas tid. Även hemma hos mormor har utbrotten kommit allt oftare och han är ibland näst intill omöjlig att hantera, skriker bedövande - - - Efter en dag är vi oftast helt slutkörda av allt "bråk".
För jag kommer att tänka på SHN-kuren. Jag har ju kurat en massa små barn här hemma under åren och beordrat föräldrarna att rapportera under uppföljningsveckan hemifrån, varje morgon, om hur natten varit.
Och då har det ibland kunnat komma skildringar som denna i citatet...
Och min kommentar och motfråga har alltid varit:
Förstår du?
Det gäller att
och det gäller att vara sitt lilla barns allra bästa vän i världen.
Det blir man inte genom att tycka synd om sig själv och beklaga sig över det h-e i olika glödande grader man har med sitt otroligt jobbiga barn, som gör en alldeles slutkörd...
Gångbart på det här forumet är det i varje fall inte
Så lite uppryckning nu, please
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022