fixa huset inför försäljning - tips?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
T.P

Inlägg av T.P »

Hej igen :D 3 nya intresserade , låter bra.
inget ont i bröstet här..men i magen :wink: så nervigt nu.
Vår sista visning är idag, lunch tid ! 28 pers har fyllt i intresseanmälan från igår (34 är anmälda att gå på visningarna) :D :shock: och ett bud är lagt redan :D
Skickar dej bilder via pm som du kan titta på om du vill.

stor kram och lycka till nu..
barn födda 04/06/08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Men, hjälp! 28 intresse-anmälningar :shock: :shock: :D
Det lär inte bli några problem då!
Vad FINT det var! :D Underbar lägenhet!! Har du "stylat" mycket, eller är det alltid så fint?
Jag förstår att det varit lite trångt, måsta vara härligt att få en 3:a nu!!

Men vilka priser det är i Gbg :shock: Det är ju i princip samma pris för er lägenhet, som hela vårt hus :shock:

Jo, nu har vi (förmodligen) 4 intresserade, OCH en Göteborgare (vars sambo bor i Leksand) som vill flytta till Ulricehamn.
Han kommer ikväll, och vi ska visa huset själva utan mäklare. :shock:
Det är ju VÄLDIGT bra om Göteborgaren blir intresserad, detta är ju ett fynd för storstads-bor, och de kan ju i så fall, driva iväg priset... :wink:

Usch, jag är SÅ nervös :!: :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
T.P

Inlägg av T.P »

:D Låter bra..ska bli så spännande att höra hur visningen gått!!!

Ja visst är det skrämmande priser :shock: Men kommer med underbara nyheter :D en la bud på 1.2 med en gång, därefter har 3 el 4 budat så nu är den uppe i 1.5 :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: vi hade hoppats och drömt om 1.3 så detta är helt ofattbart.!! Och budgivningen är inte klar ännu, vi kommer veta i morgon antagligen :D Vi gav 1.5 för den nya lägenheten :D :lol:

Nä anna så där fint har vi inte alltid det :wink: anlitade en styling firma och nu vet vi att det var värt det alla gånger :D Våra möbler hade inte gått att visa upp :oops: :wink: Nä jag ska inte överdriva :lol: men det lilla möblemanget vi hade var vi tvungna att ha med oss i flytten då vi flyttade för ca 3 veckor sedan.
barn födda 04/06/08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock: Men, herregud t.p :shock:
Det är ju inte klokt!! Ni måste sväva på moln! :lol: Och så är det inte slut än heller! Vad spännade att få veta hur det går i ssta änden!
Ja, d måste ni varit enormt nöjda med styling-firman, det förstår jag! :wink: Vad kostar egentligen sånt? Var alltså lägenheten tom när dom tog vid? Du behöver inte svara, jag är bara nyfiken :oops:

Jo. Göteborgaren var inte en Göteborgare (missuppfattning) utan bor i Trollhättan, men jobbar i Gbg.
Särbon bor i Leksand, men har fått jobb här i U-hamn.

Han blev stormförtjust! Han är med, när det drar igång \:D/
Hon, har ju då inte sett huset, men litar på honom. ÄR INTE DET KONSTIGT??? :shock: Jag hade ALDRIG gått med på att Per själv bestämde huset där vi skulle bo...Även om det är en 45 mil att åka för henne, så...hade det varit jag, hade jag åkt!

Han ville dock anlita en besikningsman.
Det lär inte bli några problem, huset är nyligen besiktigat då vi bytte försäkringsbolag, och friskt och fint.
Men hur är det med det egentligen? OM dom skulle hitta något, blir VI ersättningsskyldiga då :?:

Rapportera vidare t.p! Jag vill veta hur det går!

kram anna
T.P

Inlägg av T.P »

Va roligt att höra... :D men jag hade inte heller inte låtit min sambo buda utan att jag sett ett hus först :? :lol: :wink:

Nu är det färdig budat och första papperna påskrivna :D
Jag kan knappt fatta det men vi fick 1.650 :shock: :shock: :shock: :shock:
och vi som hade blivit överlyckliga för 1.3
Så här firas det ikväll :lol: :wink:

Håller tummar och tår för er nu...spännande att följa detta

stor kram anna

ps. efter moms osv blev det 13.000 för styling firma..och det gjorde vi ju rätt i att chansa på :wink: nu i efterhand
barn födda 04/06/08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:o :o :o :lol: :lol: :D :D :D \:D/ =D>
GRATTIS!!!! :D :D :D
Ja, se till att fira ordentligt nu!!! :D
Jag förstår att ni kommer rekommendera stylingfirman till era bekanta :wink: Nu har ni ju MASSA extra pengar att köpa möbler för!!

Det är ju inte klokt egentligen, vad första intrycket gör!
Vi gjorde vad vi kunde, med hjälp av denna SUVERÄNA tråd, och några bekanta som svepte in och plockade bort lite fler saker. :wink: Man förstår att man kunde gjort ännu mer... :? men nu är läget som det är...
Vi vet inte när budgivningen drar igång. Mäklaren har officiellt gått på semester, men sköter vårt fall och några till bakom kulisserna.

OM vi får mer än vi räknat med ( [-o< ) går det förmodligen till insats till det nya + en ev. "reservkassa" ifall stora reparationer kommer till framöver, man vet ju aldrig. Vi vet att taket byttes på -70-talet, så framöver behöver det väl bytas...

Förra helger gjorde jag makalösa framgångar i Backamo, på hantverksmässa, med mina handgjorda papper! :D 11.000:- på 2 dagar!!! :o Har aldrig varit med om något liknande! :lol: Det kommer oavkortat gå till inredning till nya huset :wink:

Förresten, han som var här och tittade igår trodde det var gulnad furupanel :shock: på väggarna i "biblioteket" :shock: Det såg ut så på nätet tyckte han. :shock: Så han blev positivt överraskad, när det var vinröd/guld/randig tapet.

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Imorgon börjar budgivningen... :? :shock:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, spännande :shock:
Lova, lova att hålla oss underrättade!!!
Lycka till :!:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

första budet är lagt - utgångspriset 1.175 000:- Vi fick SMS.
Men det var en halvtimme sedan! Vad händer? :shock: Tar det så lång tid mellan varje bud? Eller får man inte veta innan det är klart? :shock:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad SAKTA det går :!: :evil:
Första budet som sagt, vid 10-tiden imorse.
Sedan hände ingenting innan kl. 15.00, då blev det 1.200 000:-
5 minuter efter det 1.225.000:-
Sedan dess, total tystnad... :shock:

Jag har i alla fall fått reda på att 5 st är med i matchen, men att det är svårt att få tag på en del av dem nu i semestertider. Men ska man in i budgivning, får man väl se till att vara tillgänglig :!: :evil: Förlåt, för utbrott, men nerverna ligger utanpå :oops:

kram anna
T.P

Inlägg av T.P »

Hej :D här händer det saker... :D

Tycker det låter normalt" men vad vet jag, har bara vårt köp och försälningen som erfarenhet. Men ja det låter konstigt att man inte är kontaktbar när man är intresserad av att buda? :?

Föresten..stOOrt grattis till försäljningen av dina papper :D :D :D
så roligt att höra!

Kollar in här i morgon, får se vad som hänt tills dess
barn födda 04/06/08
Jannika

Inlägg av Jannika »

De är nog tillgängliga för bud men kanske måste/vill konferera med make/maka innan de lägger nästa. Ibland också banken. Och ber att få ringa upp. Helt normalt. Mot slutet kan de nog be om längre betänketid också. Don't worry. Det är mest i storstäderna, där folk är vana att vara med i massor av budgivningar, det brukar vara högt tempo hela tiden.

Lycka till! Jannika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

En liten rapport.
Igår hände INGENTING på hela dagen. Frustrerande.
Idag har vi fått 2 bud.
Vi är nu uppe i 1.270 000:-
Vi har lärt oss att det tar tid nu, så vi är lugnare. :wink:
marie-d

Inlägg av marie-d »

Hur går det?
Är så nyfiken!
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jo, vi har varit på Astrid Lindgrens Värld med barnen ett par dagar, så jag har inte kunnat meddela hur det gick.

Nu är det sålt.
1.310 000:-.
Jag hade hoppats på 1,4, men vi är rätt nöjda ändå.
Per är jättenöjd, för kalkylerna han gjort för att vi skulle gå i hamn med det nya huset, var ju att vi skulle få 1,2.
Så nu har vi ju lite pengar till reavinstskatten också, resten pytsar vi nog in i nya huset.

Det blev ett ungt par, som verklige älskade detta huset båda två! Så det känns ju bra! Vi har inte träffat dem och skrivit papper, för de är på semester nu.
Tjejen visade sig vara en kusin till en tjej i vår närmaste bekantskapskrets. :o

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"