När det sen igen funkar mindre bra
Det är ju kanske där det kniper, som jag skrev tidigare är hon inte speciellt intresserad att busa med oss då på kvällen. Det blir liksom ingen effekt av att mamma o pappa fånar sig och skuttar runt med henne... Hon ålar sig vidare, har andra saker hon tycker hon ska hinna med. Man känner sig lätt desperat. Men vi gör så gott vi kan, i kväll började vi buset innan vällingen som jag funderade på tidigare, och det funkade väl lite bättre. Protesterjust efter ramsan, som sen rätt snabbt dog ut.. Vi kämpar på.
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
lillebror 2.aug 09, 35+6
Vad gör man md en liten tjej som i morse vaknade redan klockan 6 (morgon är kl 7) och glad låg och sjöng och pratade bä bä brum brum med alla djuren?! I en timme, utan att somna om? Hon fick en ramsa kl 6, sen kunde jag inte annat än lyssna. Ska hon i säng tidigare? Det brukar hjälpa en tid, sen är vi här igen?
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
lillebror 2.aug 09, 35+6
Hej!
Jag skulle försöka få till ett omsomnande, om det så tar halva förmiddagen
Jag vet att många av morgontrasslarna blivit hjälpta av det, då "lär" sig barnet att somna om och bli väckt, att föräldrarna håller koll på klockan och sköter väckningen!
Annars är det "vanliga" som gäller, att ta upp henne när hon är nöjd, och när ni har bestämt det, inte tösen!
Gärna med hjälp av väckarklocka som signalerar godmorgon!
Kram
Jag skulle försöka få till ett omsomnande, om det så tar halva förmiddagen
Jag vet att många av morgontrasslarna blivit hjälpta av det, då "lär" sig barnet att somna om och bli väckt, att föräldrarna håller koll på klockan och sköter väckningen!
Annars är det "vanliga" som gäller, att ta upp henne när hon är nöjd, och när ni har bestämt det, inte tösen!
Gärna med hjälp av väckarklocka som signalerar godmorgon!
Kram
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Vill bara påminna om den gamla goda tumregeln:
Hon vaknade och var glad och sysselsatte sig själv och pratade gulsigt och rart - är det inte den ljuvaste musik att höra
Resten kommer.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Vill bara rapportera, och tacka Miar70 och Anna för alla svar. Det tog sin tid, men nu är det igen frid och fröjd vid läggdags. Nu klarar hon av att bli lagd av andra, vara uppe nån timme extra på bröllopsfest (solstrålen mitt på sena kvällen), somna i bilen, på flygplanet, sova i resesäng på sommarstugan brevid vår säng och vakna på morgonen för att kolla om vi är där och sen lägga sig ner igen... Det tar upptill en halvtimme varje gång innan hon somnar, och hon vaknar ofta för tidigt på morgonen, men det får jag väl bara acceptera, så länge hon är nöjd så. Hon är så glad för att läggas nu, riktigt sträcker ut sig av belåtenhet, och det är så skönt att se. Nallarna sover också hela dagen, med ljudliga snarkningar (lite miljöskadat barn jag har eller!). Kram på er.
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
lillebror 2.aug 09, 35+6