Sökningen fann 24 träffar
- fre 20 aug 2010, 17:08
- Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
- Tråd: Tvillingar 2½ år - måste kuras om igen.
- Svar: 3
- Visningar: 1749
- ons 04 aug 2010, 12:59
- Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
- Tråd: Tvillingar 2½ år - måste kuras om igen.
- Svar: 3
- Visningar: 1749
Tvillingar 2½ år - måste kuras om igen.
Hej! Våra fina tvillingtjejer, Sofie och Filippa, snart 2½ år, sover mycket dåligt idag. De kurades när de var 8 månader genom SHN. På Filippa funkade det mycket bra, vi valde då att kura dem separat då Filippa som bebis var riktigt stökig. Hon tog till sig kurning och blev en Säker Sovare en lång t...
- mån 12 okt 2009, 22:59
- Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
- Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
- Svar: 10
- Visningar: 2721
Tack elsaviola, jag tror också mer på din linje. jag vill inte ha en brottningsmatch med min dotter mitt i natten, hon kommer definitivt bli rädd av det och undra vad tusan hennes mamma gör! Nu måste kuren vänta några dagar på ett lämpligt tillfälle då farmor kan ta hand om den andra systern. Under ...
- mån 12 okt 2009, 22:09
- Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
- Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
- Svar: 10
- Visningar: 2721
- mån 12 okt 2009, 22:04
- Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
- Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
- Svar: 10
- Visningar: 2721
Tack för svar! Jag tror inte våra tjejer är lämpade att kuras samtidigt då båda är envisa och högljudda. Om jag skulle solfjädra den ena samtidigt som den andra står upp i sin säng bredvid och stortjuter av sympati/oro/iska/frustration/rädsla så blir det ren cirkus som jag tror bara förvärrar situat...
- sön 11 okt 2009, 21:54
- Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
- Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
- Svar: 10
- Visningar: 2721
Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
Hej! Här kommer ett långt brev. Jag kurade mina tvillingtjejer när de var 8 månader, november 08. Idag är de 19månader och vaknar båda två varje natt. Det har pågått en längre tid. Tvillingtjejen S kurades om i mars 09 då hennes sömn blev störd av en sjukhusvistelse. Sedan dess har hon sovit hygglig...
- lör 28 feb 2009, 23:17
- Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
- Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
- Svar: 9
- Visningar: 3059
Tack för snabbt svar! Måste förtydliga att jag har nödgats att ta upp henne ur spjälsängen då hon varit så olycklig, samt även provat muta med välling mitt i natten för att lugna henne. Med detta därmed helt brutit mot alla regler tyvärr. Ramsan på S är alltså förkastligt då den aldrig har satt sig ...
- lör 28 feb 2009, 21:38
- Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
- Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
- Svar: 9
- Visningar: 3059
Tvilingar fyller 1 år - nytt schema igen
Hej! Då är jag tillbaka igen med frågor om ny schemaläggning då tjejerna växer. Tyvärr har en av flickorna även börjat vakna på nätterna de sista två veckorna pga en kort tid på sjukhus (öronproblem) som omkullkastade sovrutinerna. Först till schemat. Den ser ut såhär idag 07:00 Godmorgon + välling ...
- tor 15 jan 2009, 20:23
- Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
- Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
- Svar: 9
- Visningar: 3059
- tis 13 jan 2009, 14:18
- Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
- Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
- Svar: 9
- Visningar: 3059
- mån 12 jan 2009, 17:57
- Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
- Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
- Svar: 9
- Visningar: 3059
Nytt schema till tvillingar - 10 månader
Hej hej Det har nu gått över en månad sedan vi kurade våra tvillingtjejer. Vi valde kura ett barn i taget med fyra dagars mellanrum och det har gått riktigt bra. De sover nu sina 12 timmar per natt samt tre sovstunder under dagen. Vi kan nu se tecken på att de behöver lite mindre sömn och vill därfö...
- fre 05 dec 2008, 23:32
- Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
- Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
- Svar: 36
- Visningar: 4131
- fre 05 dec 2008, 20:38
- Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
- Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
- Svar: 36
- Visningar: 4131
Jag uppskattar att ni tar er tid att titta på min tråd. Men det är tråkigt att ni finner det nödvändigt att sänka mina åsikter till att jag inte begriper vad en BOK är till skillnad på en MÄNNISKA! Boken och även detta forum gör det klart och tydligt vilka regler man ska följa för att lyckas med kur...
- fre 05 dec 2008, 10:36
- Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
- Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
- Svar: 36
- Visningar: 4131
Hej Bea Det var på tredje natten detta hände och jag hade läst på om Gustav och hans svärande, så jag var förberedd på LITE ilska. Men inte att hon skulle bli SÅ förbannad och SÅ länge! Jag uppfattade inte att hon var arg pga att hon trasslat in sig i täcket, men å andra sidan har jag inte hört henn...
- tor 04 dec 2008, 23:30
- Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
- Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
- Svar: 36
- Visningar: 4131