Sökningen fann 24 träffar

av Öjja71
fre 20 aug 2010, 17:08
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Tvillingar 2½ år - måste kuras om igen.
Svar: 3
Visningar: 1749

Tack Miar70!. En snabb fråga för ikväll kör vi! Ska vi byta ramsan??? Vi har kört "Natti natti sov så gott" men den är kanske uttjänt nu då de inte längre alls lysstrar till den... eller ska vi behålla den just därför att vi har haft den hela tiden även om den inte fungerat? Nu har vi möbl...
av Öjja71
ons 04 aug 2010, 12:59
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Tvillingar 2½ år - måste kuras om igen.
Svar: 3
Visningar: 1749

Tvillingar 2½ år - måste kuras om igen.

Hej! Våra fina tvillingtjejer, Sofie och Filippa, snart 2½ år, sover mycket dåligt idag. De kurades när de var 8 månader genom SHN. På Filippa funkade det mycket bra, vi valde då att kura dem separat då Filippa som bebis var riktigt stökig. Hon tog till sig kurning och blev en Säker Sovare en lång t...
av Öjja71
mån 12 okt 2009, 22:59
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
Svar: 10
Visningar: 2721

Tack elsaviola, jag tror också mer på din linje. jag vill inte ha en brottningsmatch med min dotter mitt i natten, hon kommer definitivt bli rädd av det och undra vad tusan hennes mamma gör! Nu måste kuren vänta några dagar på ett lämpligt tillfälle då farmor kan ta hand om den andra systern. Under ...
av Öjja71
mån 12 okt 2009, 22:09
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
Svar: 10
Visningar: 2721

:) Tack igen, våra inlägg gick om varandra.

Din variation av solfjädern låter bra, jag ska prova det.
Ska jag då hålla på tills hon lugnar sig och ligger ner och är sömntung? Ska jag göra om samma process om hon sedan blir arg igen?
av Öjja71
mån 12 okt 2009, 22:04
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
Svar: 10
Visningar: 2721

Tack för svar! Jag tror inte våra tjejer är lämpade att kuras samtidigt då båda är envisa och högljudda. Om jag skulle solfjädra den ena samtidigt som den andra står upp i sin säng bredvid och stortjuter av sympati/oro/iska/frustration/rädsla så blir det ren cirkus som jag tror bara förvärrar situat...
av Öjja71
sön 11 okt 2009, 21:54
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Tvillingar 19 månader - behöver kuras om
Svar: 10
Visningar: 2721

Tvillingar 19 månader - behöver kuras om

Hej! Här kommer ett långt brev. Jag kurade mina tvillingtjejer när de var 8 månader, november 08. Idag är de 19månader och vaknar båda två varje natt. Det har pågått en längre tid. Tvillingtjejen S kurades om i mars 09 då hennes sömn blev störd av en sjukhusvistelse. Sedan dess har hon sovit hygglig...
av Öjja71
lör 28 feb 2009, 23:17
Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
Svar: 9
Visningar: 3059

Tack för snabbt svar! Måste förtydliga att jag har nödgats att ta upp henne ur spjälsängen då hon varit så olycklig, samt även provat muta med välling mitt i natten för att lugna henne. Med detta därmed helt brutit mot alla regler tyvärr. Ramsan på S är alltså förkastligt då den aldrig har satt sig ...
av Öjja71
lör 28 feb 2009, 21:38
Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
Svar: 9
Visningar: 3059

Tvilingar fyller 1 år - nytt schema igen

Hej! Då är jag tillbaka igen med frågor om ny schemaläggning då tjejerna växer. Tyvärr har en av flickorna även börjat vakna på nätterna de sista två veckorna pga en kort tid på sjukhus (öronproblem) som omkullkastade sovrutinerna. Först till schemat. Den ser ut såhär idag 07:00 Godmorgon + välling ...
av Öjja71
tor 15 jan 2009, 20:23
Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
Svar: 9
Visningar: 3059

Då ska vi prova det, tack för er hjälp!
av Öjja71
tis 13 jan 2009, 14:18
Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
Svar: 9
Visningar: 3059

Hej TorpSara, tack för svar!
Är det så enkelt, jag behöver alltså inte justera de övriga tiderna?
Hur många timmarsömn per dygn behöver 10 månaders?
av Öjja71
mån 12 jan 2009, 17:57
Kategori: Säkra Sovare med fnurra på sömntråden
Tråd: Nytt schema till tvillingar - 10 månader
Svar: 9
Visningar: 3059

Nytt schema till tvillingar - 10 månader

Hej hej Det har nu gått över en månad sedan vi kurade våra tvillingtjejer. Vi valde kura ett barn i taget med fyra dagars mellanrum och det har gått riktigt bra. De sover nu sina 12 timmar per natt samt tre sovstunder under dagen. Vi kan nu se tecken på att de behöver lite mindre sömn och vill därfö...
av Öjja71
fre 05 dec 2008, 23:32
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
Svar: 36
Visningar: 4131

Jag tycker absolut inte att boken är en lag, tydligen är jag otydlig med min reflektion. När jag skriver "slaviskt" menar jag att jag gör mitt yttersta att följa tillvägagångssättet boken beskriver. Min dotter reagerade på, för mig, nytt sätt när hon blev så arg, hon har fortsatt att reage...
av Öjja71
fre 05 dec 2008, 20:38
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
Svar: 36
Visningar: 4131

Jag uppskattar att ni tar er tid att titta på min tråd. Men det är tråkigt att ni finner det nödvändigt att sänka mina åsikter till att jag inte begriper vad en BOK är till skillnad på en MÄNNISKA! Boken och även detta forum gör det klart och tydligt vilka regler man ska följa för att lyckas med kur...
av Öjja71
fre 05 dec 2008, 10:36
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
Svar: 36
Visningar: 4131

Hej Bea Det var på tredje natten detta hände och jag hade läst på om Gustav och hans svärande, så jag var förberedd på LITE ilska. Men inte att hon skulle bli SÅ förbannad och SÅ länge! Jag uppfattade inte att hon var arg pga att hon trasslat in sig i täcket, men å andra sidan har jag inte hört henn...
av Öjja71
tor 04 dec 2008, 23:30
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Tvillingar - frågor inför kurstart
Svar: 36
Visningar: 4131

Tack TorpSara för ditt svar. Önskar dock att boken givit just ditt svar, att man visst kan gå in och bara lägga tillrätta vid sådanna istuationer! Det framgår inte någonstans, eller hur, utan man får lära sig att "all trafik avstannar med andra natten". Nu tycker jag synd om min lilla som ...

Gå till avancerad sökning