Natta borta??

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
indra

Natta borta??

Inlägg av indra »

Skall fira jul hos mina föräldrar vet att det kommer att bli sen kväll. Hur gör jag med min son som jag kört standardmodellen på, han är snart 4 månader.Han lägger sig kl.20.00. Kan jag lägga honom hemma hos mina föräldrar kl.20.00 o sen köra hem senare?? Tänker på att man måste klä på honom o sätta honom i bilbarnstolen osv..Han vaknar ju till o blir störd :? ..
Har någon erfarenhet av detta? Eller skall vi fråga mor om sovplats??/ indra
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Visst kan du det :!: Försök göra påklädningen så snabb och enkel som möjligt. Kanske kan bilen värmas upp först så behöver han inte ha en massa ytterkläder alls. Hemma nattar du snabbt om, ifall det skulle behövas (tillrättaläggande, lite markering à la solfjäder och så ramsan på väg ut och utanför).

Nu svär jag i kyrkan, men så små barn brukar jag lägga i barnvagnsinsatsen som jag spänner fast. Så blir det bara att lyfta över två gånger. Men berätta det inte för någon :oops: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Det brukar inte vara några problem. Ta en filt och en mössa på bara och bär ut i bilen och babyskyddet och sen in, och sova vidare. Tänd minimalt hemma.

(Anna, [-X , babyskydd/bilbarnstol, lika viktigt som andningslarm vet du... :lol: )

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Kom ihåg: en gång är ingen gång. :D
Var inte oroliga, han kommer somna om fint, antagligen redan i bilen, eller också inte förrän ni kommit hem. Ta det bara lugnt och sakligt, ni föräldrar, så är lilleman trygg med det.

Prata inte för mycket, eller alls, med lilleman under procedurer med påklädning, fastspänning osv. Om det blir lite oroligt, så brukar jag humma lite lugnande (lugnar mig jättebra :wink: ).

Och använd babysskydd/bilbarnstol - lyssna inte på Anna i detta avseende :shock: :!:

Trevlig julafton :santa:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :!: :lol:

Jag sa ju att du inte fick tala om det för någon :-$
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
indra

Inlägg av indra »

Då kan jag vara lugn :lol: ,Tack för alla snabba svar, vet inte vad jag skulle göra utan er =D> / indra
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"