Den här frågan har jag skrivit i en annan tråd, men känner starkt behov av att få svar så snabbt som möjligt, så här kommer samma fråga i ett nytt inlägg med ny rubrik! Hoppas någon har ett klokt svar.
Frågan gäller Elins (7 veckor) dagssömn, som är alldeles för kort. Trots idogt trugande med mat och ödslande med umgänge, social delaktighet, skötsel mm mm mellan sovtiderna, vill mitt lilla hjärta ändå inte sova som hon bör. Min fråga rör vagningen.
Det går bra att lägga Elin vaken i vagnen, ofta somnar hon efter en liten stund. Om hon skriker, vagnar jag tills hon lugnat sig, och sedan får hon somna själv. Men.... det händer allt som oftast att hon vaknar igen, efter några minuter eller längre, och skriker igen. Jag vagnar, hon lugnar sig och somnar. Men vaknar igen och skriker. Jag vagnar, hon tystnar och somnar men vaknar igen, etc. Så min fråga:
Kan det vara så, att hon vaknar flera gånger för att hon inte är van att sova så mycket, och att hon också sedan tidigare oftast fått somna i famnen (jag vet, jättedumt
Blir så tacksam för svar!
/Anna