Nu ska jag berätta lite hur det går här på Edvin-fronten. I och med hemkomsten från sjukhuset bestämde vi oss för att gå igenom alla anteckningar de senaste veckorna och se hur Edvins sömntendenser såg ut och göra ett schema utifrån det (och storebrors schema). Vi kom fram till följande:
7.00 Mat 1
8.30-10.30 Sova 2 h
10.30 Mat 2
12.30-14.30 Sova 2 h
14.30 Mat 3
16.30-18.00 Sova 1.5 h
18.00 Mat 4 + bad
20.00 - 4 Sova 8 h
(22.00 Påfyllning sovandes)
4 Nattmål
4.30-7 Sova 2.5 h
Kvällen var tvungen att ändras, tyckte vi. Edvin har visat länge att han vill ha natt tidigare än 21. Vi försökte tidigare att ge honom ett 45-minuters sovpass på kvällen och försena läggningen till 22 men det gick inte bra alls. Lille Edvin bara gnällde sista vakenpasset och ville inte alls vara med efter sista luren.
Nu får han tidig kväll och nattslurk vid 22. Han får många timmar natt och älskar det! Han hjälper verkligen till själv i denna process.
Natt 1 var han vaken och var rätt arg mellan 1.45 - 2.15 men i övrigt sov han hela natten.
Natt 2 var han lite sur runt 20.45 och ett par svängar runt 2 men då svarade han snabbt på vagningen.
Efter 4-målet har han inte ens varit i närheten av att stöka.
Så vi har bara lite lite kvar runt 2 att jobba på men pappa Danne sköter ruljansen fint. Jag har inte ens hört aktiviteterna som har skett på nedervåningen.

Jag har fått sova uppe och tycker väl kanske att jag är värd det efter allt som har varit... 8)
Tack gode gud att dagarna också fungerar så bra, jag har ju massor av timmar jag kan ta igen mig på och så behöver jag nästan inte lyfta något eftersom Edvin trivs så bra att ligga på filt.
Om AW har rätt så har vi bara en natt kvar innan han sover prickfritt!

Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".