Luzernthé hur bra funkar det?
-
Jennie + 2 sm
Luzernthé hur bra funkar det?
Har en liten kille på dryga 3 mån sedan slutet på dec så slutade min mjölkproduktion, skulle i allafall vilja ge honom ett par mål bröstmjölk per dag för antikroppar mm.mm. (önskar jag hade hittat hit tidigare)
Det kommer droppar när jag handmjölkar, men det är ju som sagt ingen produktion att tala om.
Tacksam för svar.
Det kommer droppar när jag handmjölkar, men det är ju som sagt ingen produktion att tala om.
Tacksam för svar.
Hej!
Luzernthé funkar jättebra!!
Iallafall på mig och både stora-och lillasyrran!
Det tog c:a 1 dygn, sedan flödade det verkligen!
Det var någon tillväxtperiod Ida hade, då det märktes att hon behövde mer än vad som fanns, som jag drack det.
Det skadar ju inte att prova.
Drick 1-1,5 Liter thé per dag.
Koka upp vatten och häll över thébladen, 1 dryg msk thé per kopp.
Låt dra 30 minuter. Sila och drick under dagen.
Drick max 1 vecka i taget, annars förtar sig effekten.
Kan upprepas igen, men vänta 3-4 veckor mellan varje gång.
Jag har hört att Luzern-örten växer på ängar där mjölkkossor betar
kram & lycka till!
anna
Luzernthé funkar jättebra!!
Iallafall på mig och både stora-och lillasyrran!
Det tog c:a 1 dygn, sedan flödade det verkligen!
Det var någon tillväxtperiod Ida hade, då det märktes att hon behövde mer än vad som fanns, som jag drack det.
Det skadar ju inte att prova.
Drick 1-1,5 Liter thé per dag.
Koka upp vatten och häll över thébladen, 1 dryg msk thé per kopp.
Låt dra 30 minuter. Sila och drick under dagen.
Drick max 1 vecka i taget, annars förtar sig effekten.
Kan upprepas igen, men vänta 3-4 veckor mellan varje gång.
Jag har hört att Luzern-örten växer på ängar där mjölkkossor betar
kram & lycka till!
anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jennie!
Har ni ingen amningsmottagning på ditt sjukhus eller på ert närmaste regionsjukhus? Ring dem! De kan tala om för dig precis hur du ska gå till väga för att återuppta din amning. Det effektivaste sättet är ju bebisen sugande. Låt honom suga ofta. Behöver inte vara så lång stund men många gånger, då kommer produktionen igång. (Hoppas han gillar att snutta på brösten, annars kan det bli arbetssamt).
Har ni ingen amningsmottagning på ditt sjukhus eller på ert närmaste regionsjukhus? Ring dem! De kan tala om för dig precis hur du ska gå till väga för att återuppta din amning. Det effektivaste sättet är ju bebisen sugande. Låt honom suga ofta. Behöver inte vara så lång stund men många gånger, då kommer produktionen igång. (Hoppas han gillar att snutta på brösten, annars kan det bli arbetssamt).
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
-
Jennie + 2 sm
Skall prova, får se hur det funkar!
Jo då jag skall prova, synd bara att BVC inte kan tipsa om sådana här saker.
Tänk på att dricka mycket vatten också, det hjälper och det kan du göra hela tiden
Du kan också läsa mer på amningshjalpen.se
Luzernte funkar jättebra, det använder jag också ibland.
Du kan också läsa mer på amningshjalpen.se
Luzernte funkar jättebra, det använder jag också ibland.
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
-
Jennie + 2 sm
Skall ge det en changs i allafall!!
Mamma kommer i moggom och hjälper mig med storebror 2 år.
Skall in till stan nu och lufta vingarna och köpa the mm.
Så planerna är att ge bröstet innan flaska och däremellan snutta 1 goni t timman, jag provade i morse och Liam har inte glömt bröstet alls utan återsåg en gammal bekant, Fat inte så mättande då
Hej fråm mig, ger raport om hur det funkar.
Kul om jag fick lite mat åt han i allafall.
Skall in till stan nu och lufta vingarna och köpa the mm.
Så planerna är att ge bröstet innan flaska och däremellan snutta 1 goni t timman, jag provade i morse och Liam har inte glömt bröstet alls utan återsåg en gammal bekant, Fat inte så mättande då
Hej fråm mig, ger raport om hur det funkar.
Kul om jag fick lite mat åt han i allafall.
Hej! Fint namn du har
Håller med mammamy om amningsmottagning alternativt amningshjälpen. Prova att få honom att suga. Det finns ingen pump i världen som är så bra som en barnamun
Angående BVC så är det synd att de inte samarbetar mer med dem som VERKLIGEN kan amning för det är lite olika hur mkt erfarenhet/kunskap som BVC-sköterskorna har av amning.
Men som sagt
Hör av dig till en amningsmottagning där du kan få hjälp av erfarna barnmorskor (sådana arbetar inte på BVC) eller till amningshjälpen.
Lycka till!
*kram* från din namne
Håller med mammamy om amningsmottagning alternativt amningshjälpen. Prova att få honom att suga. Det finns ingen pump i världen som är så bra som en barnamun
Angående BVC så är det synd att de inte samarbetar mer med dem som VERKLIGEN kan amning för det är lite olika hur mkt erfarenhet/kunskap som BVC-sköterskorna har av amning.
Men som sagt
Lycka till!
*kram* från din namne
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
om inte theet funkar så kan du ta kontakt med
om theet inte funkar, (även om det för det mesta gör det, tänk dock på att the är vätskedrivande, drick mycket vatten också,) så ta kontakt med en läkare, själv fick jag en läkare på bb, eftersom jag hade massor av problem med min amning, hade mjölk, men utdrivningen funkade inte, trots the och varma kålbladsomslag, och jag fick tillslut en nässpray, nu minns jag inte vad den hette, men den innehöll hormoner som hjälpte till att driva på mjölken. Det räckte med några dagar så var amningen på grej igen, och vi höll på till nästan ett års ålder efter det
Men hormoner är inte kul, om man klarar sig utaan så är det jättebra.
Lycka till!
Lycka till!
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se