Hej alla kloka!

Har en aldeles underbar liten Olle på 1 månad

och har lite frågor på vägen.........Har liksom glömt hur man gör med att få honom att sova själv

osv.
Har två härliga killar till

med stort hopp emellan och med dem känner jag att jag haft mer tid med var och en nu är det bara 2 år mellan de sista så dagarna går i ett rasande tempo

. Det finns liksom inte tid att tänka och strukturera upp tillvaron känns det som

utan det blir liksom lite olika sovtider och mattider varje dag. Tvååringen har ju sina rutiner men det är med lillkillen jag menar att det blir så ólika hela tiden

.
Mina bägge andra killar har varit "ehändiga "ch altid sovit i sina egna sängar, somnat själva och snabbt sovit över nattmålen. Lilleman sover med mej i min säng och sömnen blir nog sisådär för oss bägge

men det är så praktiskt att kunna slumra när man ammar eftersom lilla tvååringen vaknar och kvittrar på morgonkvisten och då vill jag inte vara förbi av trötthet

(plus att det är ju mysigt oxå

). Nu har det blivit så att lillkillen inte vill sova själv ute i vagnen om inte den rullar, han har svårt att somna in om han inte ligger i min eller pappas famn och vaknar så fort vi lägger ner honom i vagnsinsatsen
Han sover vissa dagar bara i korta intevaller coh vaknar och är hysteriskt ledsenoch vill ligga vid bröstet.

Tror inte alltid att han är hungrig utan vill ligga nära . I famnen kan han sova djupt och skönt känns det som. Detta blir ju svårt eller rättare sagt omöjligt att sitta och amma eller bara hålla när man har en busig tvååring

. Jag vet liksom inte hur jag ska ta tag i det

. Det känns som de andra killarna liksom sov rejälare, djupare och längre och vaknade var hungriga och åt. Med lillkillen känns det mer hattigt och utan struktur. Har jag gjort fel såa tt han känner sej otrygg när han är för sej själv(vill alltid vara nära) i och med att han sover med mej eller är det bara att han har en annan personlighet och är mer gosig och lite oroligare än sina bröder

. Om det är ett personlighetsdrag är det nåt annat än om jag gjort fel. Eller är det så att han är för liten att sätt upp några rutiner för? Han växer och äter massor

coh på nätterna när han ligger hos mej är han lugn och sover skönt- har faktiskt ingen koll på hur han äter då jag nästan i sömnen lägger honom till bröstet när han gnyr och vill äta sen somnar vi om snabbt

.Har oxå börjat använda napp,som ingen av de andra två använt,just för att pappa ska kunna ta honom lite när han är så tuttig. Han varvar liksom upp och blir hysteriskt ledsen så snabbt om han inte får mat när han är hungrig och då är nappen bra att ha om man bara inte kan ge honom mat precis när han vaknar. Massor av frågor och långt men jag vill så gärna få det tydligt. Mamma till tre underbara killar och med det rikast i världen

Ps, ibland sover han länge och skönt ute i vagnen utan att den rullar