Till erfarna föräldrar med äldre barn än David (7 mån): Just nu matar jag honom med gröt och olika geggor och det går finfint, han pillar flitigt i sig brödbitar, makaroner, mjuk frukt, etc, samtidigt. Men om jag däremot ger honom en egen sked till gröten/barnmaten bankar han bara med den eller kastar ned den på golvet på en gång.
Kommer han att själv vilja äta med bestick lite senare istället för att bara vilja leka med dem? Eller måste jag "göra" något för att stimulera hans vilja att använda besticken för att skyffla maten i mun?
Tack!
Leigh
Äta själv med bestick?
Äta själv med bestick?
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Låt du honom hålla på som han gör, han äter ju redan själv med de bästa verktygen han har - HÄNDERNA
Skeden kommer han så småningom fatta vad den är till för. Just nu är det skojigt att höra hur det låter om man bankar den mot bordet eller vad som händer om man "tappar" den på golvet.
Skeden kommer han så småningom fatta vad den är till för. Just nu är det skojigt att höra hur det låter om man bankar den mot bordet eller vad som händer om man "tappar" den på golvet.
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!