En vännina undrar....
Hennes flicka som vägde 2,3 kg vid födseln kunde inte suga ordentligt. Det dröjde mer än en vecka innan den "riktiga" mjölken så småningom kom igång. Hon pumpade ur och gav på kopp, vilket hon kompletterat med amningsnapp då det upptäcktes att lilla flickan klarade av att suga med den. Det går alltså bra men nappen, men det kan göra ont ibland när bröstvårtan sugs in i hålen på den, plus att det är lite bökigt.
Hon provar då och då utan, men då vill flickan (som nu är tre veckor och redan väger nästan 4 kg) inte ha, hon tuggar lite bara.
Någon med liknande erfarenhet? Hur ska hon avvänja barnet?
avvänjning av amningsnapp
avvänjning av amningsnapp
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09
There´s a place in heaven for women who help other women...
There´s a place in heaven for women who help other women...
Hej!
Jag använde amningsnapp nästan hela tiden med stora flickan Clara.
Det enda bökiga var att komma ihåg att ta med den, men det blev rutin.
Och det där lilla, lilla som KAN göra ont när bröstvårtan sugt in i nappen är ju över på 2 sekunder
Jag provade då och då utan, men hon förstod nog inte riktigt...
Men plötsligt en dag var hon så hungrig att hon kastade sig över bröstet, jag hann inte få dit den där amningsnappen. Då funkade det utan, men då var hon stor, runt 8 månader. Efter det alternerade jag, med eller utan.
Jag ser alltså inga problem med att använda den
kram anna
Jag använde amningsnapp nästan hela tiden med stora flickan Clara.
Det enda bökiga var att komma ihåg att ta med den, men det blev rutin.
Och det där lilla, lilla som KAN göra ont när bröstvårtan sugt in i nappen är ju över på 2 sekunder
Jag provade då och då utan, men hon förstod nog inte riktigt...
Men plötsligt en dag var hon så hungrig att hon kastade sig över bröstet, jag hann inte få dit den där amningsnappen. Då funkade det utan, men då var hon stor, runt 8 månader. Efter det alternerade jag, med eller utan.
Jag ser alltså inga problem med att använda den
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Liggs ner óch amma
Hej min tjej "lärde" sig när jag började ligga och amma henne. Kanske kan det vara idé att prova. Men annars är väl amningsnapp ok!?
Använde oxå amningsnapp ett tag till Lukas var c:a 2 mån. Jag lurade bort den. Jag lät han suga först så maten började strömma till, sen tog jag bort den och ofta var han så hungrig så han glömde bort den.
Ibland kunde jag ha den borta hela amningen och ibland bara någon minut sen tog jag tillbaka den. Vi höll nog på en vecka så tills han glömde den helt.
Sen vet jag att min svägerska hon klippte hål succesivt så tillslut var där bara gummi runt bröstvårtan så amningsnappen var rent platt.
Lycka till
Ibland kunde jag ha den borta hela amningen och ibland bara någon minut sen tog jag tillbaka den. Vi höll nog på en vecka så tills han glömde den helt.
Sen vet jag att min svägerska hon klippte hål succesivt så tillslut var där bara gummi runt bröstvårtan så amningsnappen var rent platt.
Lycka till
Har 2 sm? pojkar f dec-03 o sept-05