jag har en underbar liten dotter på 5,5 vecka som hittills har ätit och sovit bra enligt standardmodellen!
Vi skulle nu vilja ta bort nattmålet som normalt brukar ligga vid 2 tiden på natten, +/- 45 minuter (normalt somnar hon vid 22 tiden, +/- 45 minuter). När hon somnar vid 22 tiden har hon dock oftast varit vaken sedan målet innan dvs. runt 17-18 tiden (men sover för övrigt bra på dagen).
I natt som gick försökte vi då att vagna henne till sömns när hon vaknade kl. 2 på natten enligt barnaboken och inlägg på denna hemsidan. Problemet var att hon aldrig somnade till mellan kl. 2 och kl. 4 när jag hade bestämt mig för att ge henne mat. Hon var inte olycklig hela tiden men sova aldrig mellan 2 och 4. När hon sedan fått mat kl. 4 (fick båda brösten) hade hon mycket svårt att komma till ro (försökte då lägga henne i hennes sägn, där hon normalt sover). Detta ledde till att jag fick vagga henne till söms.
Och nu äntligen till min frågor!
1. Hur gör jag när min dotter inte somnar efter 20 minuters vagnande utan väljer att vara vaken fram till att jag måste ge henne mat kl. 4 på natten (dvs. runt 6 timmar sedan senaste matning). Vid kl. 4 tar jag ju upp henne och bekräftar då att det lönar sig att inte sova på natten!
2. När jag har gett henne det målet som vi har kvar på natten (kl. 4), kan jag lägga henne i hennes sägn då eller skall jag åter lägga henne i vagnen?
Vore jätteglad för lite input!
Vill även passa på att tack för övrig info som jag har hittat på denna sidan!
PS. Nu sover min lilla prinsessa som en ängel och inga tecken alls på att hon inte ville sova i natt!
Tack på förhand!