Vet inte om min femmånaders nattrullare till son är för gammal för det här forumet. Fast något kurbarn är han ju inte heller, utan har standardmodellats och förlängt nätterna själv.
Nu har han i alla fall alltså börjat vända sig till rygg på natten. Hans storebror hade ju en sådan period också men då ramsade jag och avvaktade eftersom jag visste att han kunde snurra sig tillbaka. Det kan inte den här sonen, har åtminstone inte visat prov på det. Vi sover av polypskäl inte heller i samma rum så jag kan inte vända honom rätt innan han hunnit bli upprörd över sin belägenhet.
Som det är nu är vi vakna i drygt en timme varje natt. Jag ramsar men går in och lägger tillrätta när han blir väldigt upprörd. Han somnar några minuter och vaknar och vänder sig. Jag tror inte att han skulle somna på rygg. Men säkert finns det ett intelligentare och mer fungerande sätt än det här?
Femmånaders ryggvändare
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
På natten bör du låta honom vara i fred i det längsta. Ramsa lugnt och glatt och gå inte in. Till slut somnar han på rygg och du kan gå in efter tio minuter (inte tjugo) och lägga honom rätt.
Så länge du vänder honom, behöver han ju inte göra det själv, om man säger
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
father of sons
Hej, siri!
Vår 4 månadersälskling roar sig också med detta nu
Hinner bara lägga ner honom så - vips - har han flippat runt
Vi har bara ramsat, inte gått in. Efter 10 minuter går någon av oss in och vänder tillbaka
Jag tror visst att han kan somna på rygg! Tala om med ramsan att det går sååå bra sååå, att somna på rygg. Första gången/gångerna kan det ta sin tid, men det är det värt! Allt är i sin ordning
Lycka till!
/ Mamman till sönerna
-
Gäst
Tack
Han ligger på mage nästan hela tiden...men vi har inte tränat på att rulla åt andra hållet. Ska börja med det!
Jo, kanske skulle han kunna somna på rygg om jag väntade lite längre. Fast ända sedan han föddes har han haft någon form av liggapåryggenfobi som ganska snart blir till full panik. Även om det låter lite mammaneurotiskt när jag läser vad jag skriver
Han ligger på mage nästan hela tiden...men vi har inte tränat på att rulla åt andra hållet. Ska börja med det!
Jo, kanske skulle han kunna somna på rygg om jag väntade lite längre. Fast ända sedan han föddes har han haft någon form av liggapåryggenfobi som ganska snart blir till full panik. Även om det låter lite mammaneurotiskt när jag läser vad jag skriver
-
Gäst
-
father of sons