Tips på saker att göra i Paris

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
inger
Kontakt:

Tips på saker att göra i Paris

Inlägg av inger »

I höst ska vi eventuellt låna en lägenhet i Paris en helg bara.
Skulle vilja ha lite tips på saker att göra för en familj. Barnen är sju och nio år då.
Kan ingen franska. Hur pluggar jag in det snabbast. Vill kunna säga det nödvändiga i alla fall :D Hört talas om en kurs där man lär sig språk medan man sover. Har någon provat? :P
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

köp språkkurs i franska på cd, eller kassett,då kan du öva i bilen,badet eller ha det som sömnpiller :)
Skulle helt klart rekommendera disneyland det går att åka metron dit, men det är stort, kolla in före vad som passar er, för man hinner inte köa till alla attraktioner www.disneylandparis.com
Att åka upp i eiffeltornet är en höjdare, att besöka konstmuseet och se monaLisa likaså. Promenera på Montmartre, se sacre ceur Stavas det så? Besöka Notre dame, och naturligvis äta baguetter, sittapå cafeer och njuta och om man gillar shopping så ska man till Lafayette och bara dregla http://www.galerieslafayette.com/magasi ... _customers

ha en trevlig resa, blir sååå avundsjuk, vill jag med :D :D :D :D
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Paris är bara helt underbart - både med och utan barn. :D

Alla vanliga sevärdheter är uppskattade av barnen, om man gör det i deras takt också. Köp en guidebok och läs på vad som tilltalar er. Till Katarinas lista kan jag lägga:
:arrow: cykeltur en söndagmorgon i de gamla delarna runt Paris, titta på www.parisvelosympa.com - mycket trevligt
:arrow: Båttur på Seine med ex. Bateaux Mouches. Avgår bla nedanför Eiffeltornet.

:D :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
K-ina

Inlägg av K-ina »

Paris - så mysigt!

Själv har jag inte mycket att komma med vad det gäller Paris-vistelser. Har tillbringat en dag där på en tågluff 1990... (Var det verkligen sååå länge sedan?) Jag och min kompis lyckades med konststycket att missa ALLA sevärdheter! Det enda vi gjorde var att åka till Pere Lachaise (Med största reservation för stavningen) för att se Jim Morissons grav... Sen var vi SÅ trötta och hungriga att vi letade halvt ihjäl oss för att hitta en McDonalds :!: När den inte låg där vi tyckte att den borde göra strax bredvid en Metro nånstans på Champs Elysee så gav vi upp och köpte några äpplen och en massa choklad och läsk och somnade så småningom på vårt hotellrum!!!

Minns att jag såg Eiffeltornet från Taxibilen! Och Croissanterna till frukosten var underbara!

Hoppas din Parisvistelse blir något mer innehållsrik och berikande! Maten i Paris sägs vara helt OK... :wink:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
inger
Kontakt:

tack alla

Inlägg av inger »

Nu ska jag delge min man era tips. :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"