byta till spjälsäng under kur?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mikaela80

byta till spjälsäng under kur?

Inlägg av Mikaela80 »

Hej!

Vi är inne på femte dagen med Sova hela natten-kuren. Det går strålande bra! :D Vår son är fyra månader och har hela tiden sovit i sin vagn om nätterna och på sina dagslurar, eftersom vi har vagnat. Nu vagnar vi inte längre utan han somnar själv efter bus,skratt och ramsa. Om han vaknar på natten så somnar han om med ramsan. Alltså behöver vi inte vagnen längre och det vore skönt att slippa dra in den och 1 kg grus varje dag... -Till min fråga! Är det dumt att börja med ny sängplats, ska vi vänta tills det gått lite längre tid med kuren så allt sitter som berg?? Kan det förvirra och vi får kura igen om vi inför spjälsäng nu? (Vi vill inte buffa för han sover på rygg)

Tacksam för svar!
MVH/Arvids mor o far :D [/i][/b]
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Mikaela :D

Grattis till fina nätter :!: :D

Jag skulle vänta med spjälsängen till efter uppföljningsveckan. Se till att ramsan tar ordentligt. Därefter lägger ni med "attityd av självklarhet" sonen i spjälsängen precis som om ni aldrig gjort annat :wink: :D

Själv var jag ganska nervös inför bytet men det gick jättebra :D
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Det låter ju underbart! Vad kul att det går så bra!

Vi böt faktiskt till spjälsäng redan på 5:e dygnet, han var också 4 månader då han kurades. Nils hade dock sovit i spjälsäng innan vi kurade, men vi tyckte det verkade lättare att vagna än buffa, varför han fick flytta till vagnen under kurning.

Som sagt hade vi inga problem med överflyttningen.

Lycka till :lol:
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"