Grind i trädgården

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Grind i trädgården

Inlägg av Gäst »

Nu när våren närmar sig vill jag gärna låta storasyter leka ute i trädgården. Hon älskar att vara ute ENSAM :shock: --- ingen mamma behövs här :cry:

MEN hittills har det ju räckt med ett vanligt kompostgaller så att hunden inte skulle rymma. Tyvärr fungerar kompostgaller inte lika bra på småbarn :D d.v.s. hon öppnar gallret och går med hunden på promenad för enligt henne "kan hon själv".

Nu är vi alltså i AKUT behov av en grind men VAR köper man en sådan? Några tipps? Eller gäller det här att köpa trädbitar och pyssla ihop något själv?
IKEA har nog missat den produkten i deras utbud :roll:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Vid våran infartsväg har vi ett staket, men på själva infartsvägen var det ju tomt. Min sambo köpte några staket-sektioner på ett byggvaruhus och snickrade fast dom på 2 långa stolpar, som i sin tur "hängs" på det ordinarie staketet.
Undrar om du ens förstår hur jag menar... :? Men det funkar bra!
:D
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Är det normalhögt staket och det duger med trägrind finns det på vilka byggvaruhus som helst, K-rauta, Beijers osv. I alla fall i Norrköping...
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
J och Å

Inlägg av J och Å »

Vi har gjort precis som anna. Fungerar jättebra, och billigt va det :wink:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"