Skrev ju här för en tid sen att jag har problem med egen oro.
Har hittat en bok som heter en kurs i mirakel.
Håller på med den. Man ska göra övningar som är rätt konstiga.
I dag var övningen att säga till sig själv jag förstår ingenting av det jag ser omkring mig. Sen ska man namnge allt man inte förstår.
Det finns sedan 353 övningar kvar att göra.
Är det någon som har läst och gjort övningarna i boken?
En kurs i mirakel
Ja
Ja det gör den.
Fast den är översatt till svenska. Just nu känns det inte alls lika förvirrat.
Jag följer övningarna. Nya tankar ska övas in cirka fyra minuter om dagen.
Intressant. Känns som om det här kan ändra livet i en positiv riktning.
Fast den är översatt till svenska. Just nu känns det inte alls lika förvirrat.
Jag följer övningarna. Nya tankar ska övas in cirka fyra minuter om dagen.
Intressant. Känns som om det här kan ändra livet i en positiv riktning.
Översatt till svenska? Jag visste inte att den hade översatts. Vem har översatt den?
Tillblivelsen av boken är märklig. Nu minns jag inte namnet på kvinnan, men hon påstår att boken, orden, texten "kom till henne"....sändes till henne, liksom ovanifrån.....ja, ungefär så....
Jag har läst en del ur den bibeltjocka boken och även studerat övningshäftet och instämmer i tankegångarna, men jag har alltså inte läst hela. Men att allt handlar om kärlek, tror jag på och väldigt ofta rädslan för!
Det är bra om man hittar något som fyller en med välbehag!
Tillblivelsen av boken är märklig. Nu minns jag inte namnet på kvinnan, men hon påstår att boken, orden, texten "kom till henne"....sändes till henne, liksom ovanifrån.....ja, ungefär så....
Jag har läst en del ur den bibeltjocka boken och även studerat övningshäftet och instämmer i tankegångarna, men jag har alltså inte läst hela. Men att allt handlar om kärlek, tror jag på och väldigt ofta rädslan för!
Det är bra om man hittar något som fyller en med välbehag!
Ja
Ja och man kan säga att egot i mirakelkursen och vän av ordning som Anna Wahlgren skriver om är samma sak.
Det är ganska intressant
Det är ganska intressant
Översättning av en kurs i mirakler
Dessa kvinnor har översatt boken till svenska:
Guuila Freudenthal
Charlotte Bernadotte(släkt till kungafamiljen???) Ulla Wijk
I sin tur har de nalitat översättargrupper som varit tvungna att hålla sig till mycket strikta krav.
Guuila Freudenthal
Charlotte Bernadotte(släkt till kungafamiljen???) Ulla Wijk
I sin tur har de nalitat översättargrupper som varit tvungna att hålla sig till mycket strikta krav.
Vad kul att den finns på svenska nu!
Om man inte vill ge sig på hela tjocka boken så är det ett tips att läsa "Att växa genom möten" och "Att välja glädje" av Kaj Pollack. De bygger mycket på "A course in miracles" och är jättebra tycker jag.
Vore nog dags för lite övning för mig själv igen... 8)
Om man inte vill ge sig på hela tjocka boken så är det ett tips att läsa "Att växa genom möten" och "Att välja glädje" av Kaj Pollack. De bygger mycket på "A course in miracles" och är jättebra tycker jag.
Vore nog dags för lite övning för mig själv igen... 8)
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Jag tycker
Jag tycker att det kan vara värt att ta sig igenom boken.
Likväl som man hellre läser Barnaboken än böcker av författare som skriver nästan lika bra om barn som Anna Wahlgren
. Orginalet är alltid bäst.
Likväl som man hellre läser Barnaboken än böcker av författare som skriver nästan lika bra om barn som Anna Wahlgren