Vi har bytt flasknapp för vår plutt (4,5 månader) och förstås går det nu fortare att äta och tömma flaskan. Jag har dessutom lagt amningen på hyllan (förra veckan) och det har gjort att plutten numera tömmer flaskan (ca 250 ml) helt. Tidigare åt han ca 200 ml och då kunde vi få lov att göra en paus på ca 20 min för att han skulle få i sig alla 200 millilitrarna (svårt ord..).
Numera kör vi alltså med flasknapp som är för 3 mån och uppåt. Hitills sover plutten lika bra som tidigare om nätterna, men skall vi göra i ordning mer tillägg "bara för att"? Han släpper inte flaskan själv, utan matningen tar slut av den enkla anledningen att det är tomt i flaskan... Han visar inga tecken på att vilja ha mer heller (typ protesterar och så). Hm.....??? Skulle han kinka så självklart skulle han få mer, men detta har alltså inte inträffat än.
Av en slump köpte jag idag "Baby Semp 2" (affären hade inte "Baby Semp 1" som vi brukar använda) och den skall ju vara mer mättande. Får se hur det fungerar med den.
Idag har han varit jättekinkig hela dagen och det fick mig att tro att han kanske ändå inte blir riktigt, riktigt mätt. T ex slukade han HELA nattslurksflaskan på 250 ml och DET är inte vanligt. Å andra sidan igår var han hur glad och lugn som helst så.... Han har varit förkyld i några dagar och det måste ju ha påverkat hans humör. Fast han verkar bättre från den nu. Nja..lite tröttare än vanligt har han varit.
Oj, oj,oj vad jag svamlar
Men som sagt, om natten sover han bra!
Tja, vad tror ni nu om detta?
Kram
Kristin