Diskussioner från Gästboken / Bloggen efter min tiggarvädjan

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Diskussioner från Gästboken / Bloggen efter min tiggarvädjan

Inlägg av annawahlgren »

:)

:arrow: Skäms på dig signatur Tiggeri - har du verkligen inget bättre för dig? - Skrivet av En varm anhängare 2013-07-10 12:02

*Varför skulle någon vilja läsa din smörja?
Som någon här redan skrivit:

"Tycker det är synd att man inte kan skillja på sak och person att du får påhopp som inte hör ihop med själva ämnet. Även om dina böcker inte har hjälpt mig och mina barn eller att jag delar ditt tänkande så ger det inte mig rätten att vara oförskämd och dum!! Håller däremot fast vid att det blir som ett hån mot andra svaga i sämhället! Du Anna är inte svag du är stark och driftigt och kanske därför eller bara därför ber om hjälp med tiggeri!"

Lägg ner och skaffa dig ett liv Tiggeri!

Vi är MÅNGA som gillar Anna Wahlgren och GÄRNA stödjer och uppmuntrar henne!

Anna Wahlgren - stå på dig och bemöt inga ruttna inlägg. Lägg dig inte på deras nivå. Var stark!*

:arrow: Kom igen nu! - Skrivet av Ella Andersson 2013-07-10 10:35

*Det här eviga gnyendet bidrar inte till något positivt, tvärtom!
Var stark, fortsätt som den du var. Som kungen sa: Vänd blad och gå vidare...*

:arrow: hej! - Skrivet av Ann Helena Rudberg 2013-07-10 09:51

*Ta det piano och sköt om dig! Inte går det någon nöd på dig heller. Du har det rätt gott ekonomiskt, men jag förstår att du känslomässigt mår dåligt. Ha det gott och ta hand om dig!*

:arrow: Spännande!? - Skrivet av PatzyKarl 2013-07-10 09:40

*Ser att sömnen inte är med dig då dina inlägg är skrivna under de timmar där sömnen borde vara som bäst! Tycker det är synd att man inte kan skilja på sak och person att du får påhopp som inte hör ihop med själva ämnet. Även om dina böcker inte har hjälpt mig och mina barn eller att jag delar ditt tänkande så ger det inte mig rätten att vara oförskämd och dum!! Håller däremot fast vid att det blir som ett hån mot andra svaga i sämhället! Du Anna är inte svag du är stark och driftig och kanske därför eller bara därför ber om hjälp med tiggeri!

Att kvällstidningrna gottar sig i ditt tiggeri och säljer lösnummer på din bekostnad kanske skulle ge dig ett tionde i bidrag då du "hjälpt"till med försäljningssiffrorna;)

Än en gång lycka till!*
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Re: Diskussioner från Gästboken efter min tiggarvädjan

Inlägg av annawahlgren »

Ur Gästboken i dag 14 juli:

:arrow: Människor av kött och blod - Skrivet av Sofie 2013-07-14 09:19

*Allt det som händer kring Anna Wahlgren bekräftar på många sätt mina observationer om hur vi människor fungerar när vi är som " sämst ". Att Felicias bok har fått så många människor att vända Anna ryggen... Vad trodde ni? Bara för att man är en duktig författare och har mycket visdom att dela med sig av, att man då är perfekt? För mig är det naturligt att vi människor har många sidor, och det är just detta faktum som gör oss till människor av kött och blod. Att döma en människa efter deras fel och brister är hemskt. Nästa gång är det DU som blir dömd för dina tillkortakommanden. Den som är fri från synd kan ju kasta första stenen, och efter att ha varit med i den här debatten verkar det som om det finns många som aldrig syndat .....haha... Så till alla er som totalt dömt ut Anna efter Felicias bok; lär er att tänka själva... Återigen, bara för att det finns problem i Annas familj ( som i de flesta ) så innebär det inte per automatik att hon inte kan vara en vis och duktig författare och föreläsare. Vi är ALLA mångfacetterade.*

:arrow: Konsekvens - Skrivet av Sanning 2013-07-14 11:25

*Du talar i alla fall inte om mig. Jag har inte dömt ut Anna efter Felicias bok. Jag har åsikter om henne efter hennes egna böcker som "Sanning och konsekvens" och rådgivning på sitt forum. Samt saker som strypgreppet i Barnaboken. Öppna ögonen och se människan bakom handlingarna! Jepp. Det är det jag och många andra gör.*

:arrow: Sanning - Skrivet av Tone Lønstad 2013-07-14 12:59

*Sanning! Ditt problem er at du vil kritisere uten belegg. Du vil fremstå som neutral, intellektuell, innsatt og med verdighet. Men dine ord er bare platte, din kritikk uten tyngde og selv om dette er en gjestbok kan jeg bare si...gjesp.... ut i livet med deg. Det er der det skjer. Det du trenger.*
annawahlgren

Re: Diskussioner från Gästboken / Bloggen efter min tiggarvä

Inlägg av annawahlgren »

:D Ur Gästboken. Jannika skriver:

:arrow: *Skulle bara gå in och läsa din blogg, men nu har jag suttit här i en evighet och läst konstigheter. Vad ÄR det här? Människor, människor... Live and let live? Den utan skuld kan kasta första stenen osv. Ja-ja.

Först, hade inte alls förstått HUR bekymmersam din ekonomiska situation var. Gastis-bidrag, tack för ovärderlig hjälp i den svåraste av tider, support och stöd, stipendium för ovanligt begåvade författare eller allt vad man kan kalla det, kommer. Du den allra generösaste, mest hjälpsamma är värd så mycket mer men kanske många bäckar små kan flyta samman till ditt rätta värde. Du är värd det allra bästa och du är värd ett liv i bekvämlighet efter alla dina verksamma och arbetsamma år.

Sedan. Det är för tröttsamt det som händer runt dig! Helt utan proportioner. När slutade folk att göra skillnad på sak och person? Fakta och fiktion? Moralens väktare står stridsberdda till och med i skönlitterära världar. Påhittade!

Innan du blir förälder så se för guds skull till att bada i Javex så inga orena tankar når din mammasjäl. Tyvärr innebär klorindoppet att du samtidigt blir av med din förmåga att skönja nyanser, gråskalorna i livet, du vet det där som det innebär att vara människa. Men lite får man offra i sin nya roll som hundraprocentsförälder. Ja jisses.

Och hur MV äääälskar sina egna argument, vältrar sig i dem, frustande av verbal vällust. Nästan lite erotiskt... Kan det verkligen passa sig för en förälder, det? ;-)

Till slut. Tänkte på din situation när jag läste om Elisabeth Loftus, "en av världens främsta experter på människans minne" (GD 15/7-13). Hon menar att minnet är mer formbart än vi anar och att det är fullt möjligt att plantera minnen av övergrepp som i verkligheten aldrig har hänt. Man är beredd att tro henne...

Önskar dig allt gott. Önskar att du ska orka genomlida det här också. Önskar dig fina sommardagar utan kladdiga, försurade, ogina regnmoln på din himmel.

Hör av mig "invärtes" snart. Behöver din hjälp med några mer trevliga funderingar.*

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"