Har en underbar tjej på 1 månad snart. Hon är vädigt svårrapad så vi har gett henne Minifom droppar ett tag nu. De gjorde iallafall så att hon fes mer....Igår och idag så har hon nästan varit otröstlig..misstänker att hon har ont i magen...även om jag fortfarande tycker att det är svårt att tolka hennes skrik etc....
Hur ser ni att eran bebis har ont i magen?
Har ni några bra tips vad man kan göra ifall en bebis verkar ha ont i magen?
ont i magen-1 månad
Hej!
Eftersom du är här inne så antar jag att du känner till Standard-modellen?
Om inte - så läs om det här på sidan och inför nu!
Jag tror inte hon har ont i magen, jag tror hon behöver mer mat.
Inför du standard-modellen vid dina amningar, så ska du se att det löser sig
F.ö. om det nu verkligen ÄR ont i magen hon har, så hjälper det att ligga och sova på mage. Och även att du låter henne ligga på en filt på golvet på mage under vaken-tiderna. Det masserar magen bra.
Minifom droppar ger jag inte mycket för, men det kanske funkar på en del barn? Jag har aldrig hört det fungera på någon, det brukar bero på att bebisen vill ha mer mat. Inte små-slatta, utan rejala omgångar.
Läs på och återkom!
kram anna
Eftersom du är här inne så antar jag att du känner till Standard-modellen?
Om inte - så läs om det här på sidan och inför nu!
Jag tror inte hon har ont i magen, jag tror hon behöver mer mat.
Inför du standard-modellen vid dina amningar, så ska du se att det löser sig
F.ö. om det nu verkligen ÄR ont i magen hon har, så hjälper det att ligga och sova på mage. Och även att du låter henne ligga på en filt på golvet på mage under vaken-tiderna. Det masserar magen bra.
Minifom droppar ger jag inte mycket för, men det kanske funkar på en del barn? Jag har aldrig hört det fungera på någon, det brukar bero på att bebisen vill ha mer mat. Inte små-slatta, utan rejala omgångar.
Läs på och återkom!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Gäst
Det är konstigt med MiniFom, nästan alla bebisar jag stött på har ätit det en eller annan omfattning. Har ALLA små bebisar ont i magen?? Skulle inte tro det. Innan jag visste bättre själv så försökte jag ge miniFom till vår lille son på 2-3 månader. Ingen effekt. Sen fick jag reda på att han kanske var hungrig, så jag ammade och ammade och ammade på kvällen. Resultatet blev en mycket nöjdare bebis.
Nån gång kanske han var lite trött också, men miniFom var aldrig boten.
Undrar just om det är nån smart marknadsföring som slagit igenom???
Nån gång kanske han var lite trött också, men miniFom var aldrig boten.
Undrar just om det är nån smart marknadsföring som slagit igenom???
En son f?dd nov -03 som 'kurade' vid 6 m?naders ?lder. Syskon v?ntas i april!
Mmmm.... det där har jag också funderat över! Har aldrig använt miniFom själv men har en väninna som tom. körde med det i förebyggande syfte eftersom att första barnet behövde ha det... Konstigt med tanke på att den förste inte ens blev hjälpt av det! För henne var det helt klart ett psykologiskt "beroende" för att hon inte ville hamna i samma situation som med sitt första kolikbarn!
Tror själv stenhårt på mat, mat, mat och rapning... Många bäbisar blir ju inte rapade alls! De äter tills de är jättejättemätta och så slocknar de på rygg i vagn/säng... Hm?
Lycka till med bäbisflickan och det ÄR svårt att tolka gråten i början... Men jag tror precis som de andra som skrivit att hon vill ha mer mammamat!
Kram!
Tror själv stenhårt på mat, mat, mat och rapning... Många bäbisar blir ju inte rapade alls! De äter tills de är jättejättemätta och så slocknar de på rygg i vagn/säng... Hm?
Lycka till med bäbisflickan och det ÄR svårt att tolka gråten i början... Men jag tror precis som de andra som skrivit att hon vill ha mer mammamat!
Kram!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03