Krånglar då ngn annan ger välling!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Love

Krånglar då ngn annan ger välling!

Inlägg av Love »

Vår dotter älskar att få välling både morgon och kväll. Sedan hon började ta nappflaska så har det aldrig varit ngt problem för mig eller maken att ge henne välling.

Nu har vi börjat få lite hjälp av en barnflicka (cirka 10 tim/veckan). Hon har varit hos oss i 2 veckor och det fungerar utmärkt fram tills dess det är dags för henne att ge dottern välling på kvällen. Då spänner dottern kroppen i en båge och gallskriker så fort barnflickan försöker ge henne flaskan. Vi har prövat allt från att jag sitter bredvid till att jag inte är där alls.

Tre kvällar har det gått åt pipsvängen (trots en mycket självklar attityd från barnflickan och mig själv). När jag sedan har försökt ge dottern välling efter det att hon vägrat från barnflickan så har jag haft stora problem. Dottern har gjort samma sak för mig och gallskrikit och det är bara genom att vara kolugn och bete mig som att detta är normalt beteende och fortsätta truga som hon till slut druckit vällingen. TIlläggas kan att barnflickan gjort likadant men vi har gett upp efter ett tags trugande eftersom dottern blivit nära på hysterisk. :cry:

Någon som haft liknande problem och har några bra tips att dela med sig av? :?
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Jag funderar på om det kanske ändå är någonting -bara något litet litet- som ni ändå gör vanligtvis som barnflickan missar?

Ett exempel då (självklart :roll: ) är när Saga började krumbukta sig precis så där som du beskriver när Sagopappan :wink: skulle mata henne. (Ja, eller någon annan fast det händer ytterst sällan)
Så kom jag på att den enda skillnaden var att jag först "visade" Saga flaskan en bit ifrån inom räckhåll, och så fick hon själv ta initiativet att ta emot den!
Det är faktiskt numera enda sättet att få henne att äta sin välling, att hon får tro att det är hennes "beslut" och verk... :roll:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"