Bajsfråga

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Mindy

Bajsfråga

Inlägg av Mindy »

:D
Hur är avföringen på era småttingar som precis har börjat med mat? Om ni ursäktar :wink: så tänkte jag försöka mig på en liten beskrivning; vår sons avföring är typ som en klump modellera, 2-3 ggr dagligen i mindre mängd. Alltså ganska fast. Häromdagen var det små harlortar vilket föranledde insatser!

Han gillar att dricka vatten ur pipmugg :D så han får det i samband med matningen, ammas fortfarande också och jag ger lite plommunpuré (4-5 tsk) efter lunchmåltiden. Tidigare gillade han verkligen plommonpuré men nu vill han inte ha mer än 4-5 tsk.
Är den avföring jag beskriver ett tecken på att han borde få mer lösande? Jag har dragit ned på banan! (som han älskar) :(
I övrigt äter han havregröt, matpuréer på potatis och grönsaker och fruktpuréer förstås. Har börjat introducera smakisar av Plus Välling.

:arrow: Messmör har jag läst om i tidningar, funkar det :?: Eller ska jag bara köra på matolja eller något? Hur mycket i så fall :?:

:arrow: När jag ändå är inne på det här med mat; ÄGG :?: :!:
Hur är det med den här försiktigheten? Gäller det bara tillagade ägg eller även sådant som innehåller ägg. Häromdagen roffade sonen åt sig en rejäl bit våffla :shock: som jag precis hann byta ut mot ett smörgåsrån. :D :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Gå in under Samtalsforum, och läs astromalins inlägg "ont, ont...hjälp"
Där finns lite tips ang. hård mage.
Jag tipsar bl.a om 1 tsk kallpressad linfröolja morgon och kväll, det är bra!

Ägg iblandat i maten är nog ingen fara, det är nog mest rent ägg man ska vara försiktig med.
Jag vågar inte svära på detta, eftersom min lilla Ida är KRAFTIGT ägg-allergisk, och vi får läsa bruksanvisning på ALLT. :shock: Så jag är väl försiktig i överkant...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"