Hej,
Vad säger man när sonen (5 år) blir ledsen för att inte klarar vissa saker lika bra som kompisarna eller syrran (9 år), t.ex. springa eller klättra osv.
hur tackla besvikelse?
hur tackla besvikelse?
Ensamstående mamamma till Simon, född augusti 2003.
Ja, blä - det är ju verkligen trist när man inte kan det man vill
. Inte sant. Själv känner jag mig rejält korkad idag när jag inte lyckas fnula ut hur man scrollar på min nya mobil
Det kan ju, typ, ALLA andra
. Men inte jag.
Och vad skulle jag helst då vilja ha för bemötande :-k
En klapp på huvudet och någon som säger att "jaja, du lär dig så småningom"
Nja, inte så upplyftande. Och tror jag skulle bli MER frustrerad då.
Någon som vill dela mitt elände en stund, och som också vet hur det känns att inte förstå sig på mobiler (eller klättring och springning) för det har även DE varit med om "och blä så trist det var
. Men sen gav jag mig på att öva och träna allt vad jag orkade, och vet du, efter 3 veckor hade jag lärt mig hur man gjorde!
Och du kan TRO att jag var glad då!"
Lite hederligt paktande tror jag man behöver hela livet igenom i diverse motgångar, tillsammans med någon som tror en om att kunna övervinna de där hindren, och kanske t.o.m. kan vägleda en däråt genom att bistå med lite hjälp för att man ska lära sig det man inte kan.
Vad tror du om det?
Kram Ewa
Och vad skulle jag helst då vilja ha för bemötande :-k
Lite hederligt paktande tror jag man behöver hela livet igenom i diverse motgångar, tillsammans med någon som tror en om att kunna övervinna de där hindren, och kanske t.o.m. kan vägleda en däråt genom att bistå med lite hjälp för att man ska lära sig det man inte kan.
Vad tror du om det?
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06