För ett halvår sedan påbörjade vi en lång resa inom utredningstecken som slutade nu till valborg: min son uppfyller kriterierna för autism.
Diagnosen kommer inte som någon jätteöverraskning, i och med att jag har sett det komma under loppet av några månader redan.
I den här tråden tänker jag ställa alla doman-och träningsprogramrelaterade frågor, så jag har dem samlade på ett och samma ställe. Hoppas att upplägget går bra för er andra!
Fråga nummer ett:
För ett par veckor sedan påbörjade jag läsprogrammet på finska. Vi har avslutat den på svenska redan, och istället för att göra fler powerpoint småsagor med bilder på svenska började jag om från början, fast på finska. Han älskar det. I samma veva började jag även räkneprogrammet, men han är inte alls intresserad. Hoppar ner från knäet och går sin väg.
KATT
och så bild på katt på nästa sida. Detta tycker han är så kul att han ofta kommer springande själv och föreslår bildprogrammet. Jag visar femton bilder med tillhörande ord på stöten istället för fem, för han nöjer sig inte med bara fem. Hela programmet ser han tre gånger om dagen. Är det här okej? Han repeterar ofta något ord från programmet precis innan vi skall titta eller efter att vi tittat, så in går det ju.
Tacksam för alla era funderingar!