Vill inte ta flaskan längre

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Mindy

Vill inte ta flaskan längre

Inlägg av Mindy »

Vår lilla kille har fått öva att äta med flaska vid ett mål/dag sen lite drygt en månad tillbaka (bröstmjölk). Det har gått jättebra han har ätit hur duktigt som helst! :D
För mig har det varit skönt att veta att han tar flaskan eftersom vi har haft de berömda kriserna på tillgång-efterfrågan och det skapar onödig oro. EN gång har han ätit ersättning när jag hade magsjuka och mjölken sinade och det gick fint.
I veckan provade vi att ge lite ersättning till kvällsmålet (för att mätta mera)före amningen men han vägrade i sten. Skrek som en galning, trots att pappa gav honom så att han inte skulle bli så distraherad av mig. Senast han åt 120 ml bröstmjölk ur flaskan hur fint som helst var för två veckor sedan när jag var borta en kväll.
Igår provade pappa på att ge bröstmjölk i flaskan i stället för att kolla om det är flaskan eller innehållet (d v s ersättningen) han ratar. Han åt girigt och fint en liten stund, 30 ml, och sedan släppte han taget och började storgrina. :(
Varför :?:
:arrow: Kan det behövas större hål i nappen nu när han själv är större trots att vi fortfarande ger bröstmjölk i flaskan? Någon som vet?

:arrow: Eller kan det vara så att det helt enkelt händer mycket just nu som gör att han är känsligare? Vi har dessutom börjat ge mosad banan utblandad med bröstmjölk i veckan och det tar han emot bra, men det kanske skapar oro med nya saker?

Tacksam för erfarenheter! :heart:
Kram/Mindy
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
camilla

Inlägg av camilla »

Skadar ju aldrig att prova ett storre hal. Forovrigt tror jag det ar viktigt att kora med flaskan dagligen om det ar ngt man vill ska fungera, vet andra som provat ett par ganger och eftersom det gatt bra sa har de trott att det funkar oxa helt plotsligt gor det inte det och da star man dar med sina raserade planer.... Jag har aldrig markt att mina har tyckt battre om brostmjolk an ersattning, tror att de ar ganska lika smakmassigt sa det ar mojligt att det beror mer pa flaskan an pa vad som e i den.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"