Bort med nappen snart 3-år - Hur har ni gjort?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
cece

Bort med nappen snart 3-år - Hur har ni gjort?

Inlägg av cece »

Hej!

Jag är nyfiken på hur ni som haft nappälskande barn tagit bort den. Vår stora gosse (snart 3 år) älskar verkligen sin napp. Han har alltid bara fått ha den när han ska sova, men om han fick välja själv skulle han ha den i munnen hela dagen...

Nu vill vi ta bort den, men tänkte höra om någon gjort det på ett mer eller mindre klokt sätt. Ge till tomten är väl en klassiker, men det är ju ett tag kvar.

Vi har börjat påpeka att stora pojkar inte har napp osv, och det köper han. Jag inser ju att jag bara kan ta dem och slänga dem o säga att nu har vi dem inte längre, men en treåring har ju ett ganska bra minne och jag är rädd att aldrig bli förlåten :?

/cece
Lua

Inlägg av Lua »

Hej :!:

Alva var ett riktigt tuttmonster! När hon precis fyllt tre separerade jag och hennes pappa (en fantastisk pappa men en usel partner...). Jag gruvade mig så mycket för att ta bort nappen och väntade mig tårar och tandagnissel. När hon kom hem efter sin andra helg hos pappa berättade hon glatt att hon slutat med nappen :shock: :!: "Pappa sa att det var dags att sluta nu så vi slängde bort dem" Inte ett pip hade hon sagt. Så som vanligt är det väl den berömda attityden av självklarhet som gör skillnaden!

Kram och lycka till! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "