Fonder
-
Gäst
Ja vi
Vi lusläste Stora fondboken inför vår resa till IAHP.
Vi hade ju visserligen vunnit själva kursavgiften i metro, men vi sökte till resa, hotell och för att avlöna moster som bodde hos dottern och fick ta tjänstledigt utan lön.
Om du bor i Stockholm kan du gå in på
http://www.handikappupplysningen.se/gn/opencms/web/HU/
så finns där lite fonder under ekonomi.
Sen sökte vi fonder hos KS-kuratorerna. Här i Skåne har kuratorn på HAB hjälp till med förslag på fonder.
Ett tips är att söka lite från många, då är det lättare att få.
Vi fick t ex 1000 från lokala majblomman.
Annars sökte vi 5000 max från en och var, med tillägget eller så mycket vi får.
Tänk på att skriva ett personligt brev som beskriver vad ni ska ha pengarna till och barnets behov. Vi skickade med länk till IAHP så de kunde läsa.
Lycka till!
Vi hade ju visserligen vunnit själva kursavgiften i metro, men vi sökte till resa, hotell och för att avlöna moster som bodde hos dottern och fick ta tjänstledigt utan lön.
Om du bor i Stockholm kan du gå in på
http://www.handikappupplysningen.se/gn/opencms/web/HU/
så finns där lite fonder under ekonomi.
Sen sökte vi fonder hos KS-kuratorerna. Här i Skåne har kuratorn på HAB hjälp till med förslag på fonder.
Ett tips är att söka lite från många, då är det lättare att få.
Vi fick t ex 1000 från lokala majblomman.
Annars sökte vi 5000 max från en och var, med tillägget eller så mycket vi får.
Tänk på att skriva ett personligt brev som beskriver vad ni ska ha pengarna till och barnets behov. Vi skickade med länk till IAHP så de kunde läsa.
Lycka till!
Tack för informationen!
Nu har vi ju fastnat i en lång kö till psykologbedömning på rehab i Huddinge.
Så någon diagnos finns ej. Det måste man väl ha antar jag om man söker från fonder. Annars tyckte jag det där danska alternativet (utbrytare från IAHP?) verkade intressant, Danmark är ju närmare än Amerika eller Italien.
Så vi får se vad som händer. Synd att allt tar så lång tid, ju tidigare man kan sätta igång desto bättre för barnet förstås.
Nu har vi ju fastnat i en lång kö till psykologbedömning på rehab i Huddinge.
Så någon diagnos finns ej. Det måste man väl ha antar jag om man söker från fonder. Annars tyckte jag det där danska alternativet (utbrytare från IAHP?) verkade intressant, Danmark är ju närmare än Amerika eller Italien.
Så vi får se vad som händer. Synd att allt tar så lång tid, ju tidigare man kan sätta igång desto bättre för barnet förstås.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09
There´s a place in heaven for women who help other women...
There´s a place in heaven for women who help other women...
-
Gäst
Både ja och nej
Majblomman t ex kräver ingen diagnos och det finns en massa i fondboken som bara benämner att man ska vara behövande.
Skicka med ett brev och förklara vad ni vill göra och varför, så har ni iaf sökt.
Skicka med ett brev och förklara vad ni vill göra och varför, så har ni iaf sökt.